Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست راه اندازی پروژه فولاد تونلی شرکت گهر عمران سیرجان برگزار شد. در نشست مشترک مدیر عامل شرکت گل گهر و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت و هیت مدیره و مدیران عامل شرکت های گهر عمران ، سرمایه گذاری و توسعه گل گهر و نظم اوران صنعت و معدن گل گهر و...

از «بازار» چه خبر؟!

پیام ناظر : پیرو پیام قبلی این مدیریت به اطلاع کلیه کارگزاران محترم عضو فرابورس و معامله گران محترم می رساند، زمان سفارش گیری در سامانه معاملات تا ساعت 10:02 ادامه می یابد و سپس گشایش بازار راس ساعت 10:02 می باشد. مدیریت عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران

معدنی : معاون سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اعلام پیشرفت 20‌درصدی انتقال آب خلیج فارس به طرح‌های چادرملو و گل گهر، پیش‌بینی کرد سود سنگ‌آهنی‌ها در نیمه دوم سال بهتر از 6ماه اول باشد. مرتضی علی اکبری معاون مالی و اقتصادی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به دورنمای روشن گروه سنگ‌آهنی‌ها و فولادی‌های حاضر در بازار سهام به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی، وضعیت سودآوری شرکت‌های سنگ‌آهنی در نیمه دوم امسال بهتر از 6 ماه اول خواهد بود. وی با بیان اینکه تعدیل سود برآوردی سنگ‌آهنی‌ها و گروه فلزات اساسی در پایان عملکرد 12 ماهه امسال آنها شناسایی خواهد شد، اظهار کرد: چنانچه قیمت‌ها در بازارهای جهانی همچنان در محدوده کنونی قرار داشته باشند، به‌طور حتم سنگ‌آهنی‌ها و فلزی‌ها از تعدیل سود با اهمیت برخوردار خواهند شد.

کگل : نشست راه اندازی پروژه فولاد تونلی شرکت گهر عمران سیرجان برگزار شد. در نشست مشترک مدیر عامل شرکت گل گهر و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت و هیت مدیره و مدیران عامل شرکت های گهر عمران ، سرمایه گذاری و توسعه گل گهر و نظم اوران صنعت و معدن گل گهر و جمعی از سهامدارن که با هدف راه اندازی پروژه فولاد تونلی شرکت گهر عمران سیرجان برگزار شد، مهندس تقی زاده با بیان اینکه راه اندازی این پروژه بعنوان یکی از اولویت های شرکت گهر عمران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای کمک و تسریع در راه اندازی این پروژه استفاده شود .

فولاد : مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: بر پایه پیش‌بینی‌ها، امسال میزان صادرات فولاد خام و تولیدات مرتبط با رشد 50 درصدی نسبت به پارسال 6 میلیون تن می‌شود. به گزارش «ایرنا» عبدالمجید شریفی یادآوری کرد: پارسال میزان صادرات فولاد خام و تولیدات مرتبط چهار میلیون و 100 هزار تن بود. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد ایران برای سال 2016 میلادی 18 میلیون تن شود. مدیرعامل شرکت ملی فولاد گفت: برآورد شده است تا سال 2025 صادرات فولاد ایران به 15 میلیون تن برسد و اهداف صادراتی طرح جامع فولاد نیز تحقق یابد. براساس برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت سال آینده باید ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن 50 میلیون تن، گندله 48 میلیون تن، آهن اسفنجی 35 میلیون تن و فولاد خام 32 میلیون تن شود. همچنین در سال 1396 سهم صنعت فولاد از کل صادرات صنعتی باید به 6 درصد برسد، درحالی که این میزان در سال 1393، چهار درصد بود.

فملی : مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه در حوزه مس هیچ ذخیره جدیدی به ذخایر کشور اضافه نشده است،‌ گفت: برای اکتشافات جدید با فناوری‌های نو نیازمند همکاری با شرکت‌های بین‌المللی هستیم. وی تصریح کرد: در سال 93 حدود 214 هزار تن مس محتوا تولید شده، در سال گذشته 259 هزار تن و امسال 280 هزار تن مس محتوا در کشور به تولید رسیده است.

شبندر : پالایش نفت بندعباس سود هر سهم سال منتهی به 95/12/30 را بر اساس عملکرد دوره 6 ماهه با تعدیل مثبت 53 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی، مبلغ 245 ریال اعلام کرد. این شرکت در دوره 6 ماهه 144 ریال سود محقق کرده و 59 درصد سود هر سهم کل سال را پوشش داده است. افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات به علت افزایش قیمت نفت، علت اصلی افزایش سود هر سهم شرکت بوده است. نرخ خرید نفت خام و میعانات گازی در دوره پی شبینی، بر اساس میانگین صورت حساب‌های دریافتی از شرکت ملی پخش و پالایش در 6 ماه اول سال 95 و ماه مهر و آبان نشریه پلاتس و به ترتیب 38.69 و 40.93 دلار برای نفت خام و میعانات گازی منظور شده است. 

وقوام : مدیر عامل بانک قوامین گفت: با اتخاذ سیاست های تدوین شده وتدابیر اعضای هیات مدیره بانک قوامین قیمت تمام شده پول در این بانک چهار درصد کاهش یافت.وی خاطرنشان کرد: این کاهش چهار درصدی نرخ پول از نظر ریالی بسیار قابل توجه است و ان شا الله با حمایت سهامداران ، بویژه سهامداران عمده این اتفاق بزرگ استمرار خواهد یافت و شرایط بهتری برای بانک رقم خواهد خورد.

دانا : در گروه بیمه‌ای دیروز مدیرعامل بیمه دانا در شفاف‌سازی از عدم رخداد اتفاقی تازه در این شرکت خبر داد. مدیرعامل بیمه دانا درباره برنامه افزایش سرمایه حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی هم گفته بود: درحالی بیمه مرکزی طی دو سال گذشته افزایش سرمایه بیمه‌ها را به دلیل محدودیت‌هایی از اولویت فوری خارج کرده که بیمه دانا در صورت موافقت سهام‌داران، تلاش می‌کند این افزایش سرمایه را از روش‌هایی مثل آورده‌ نقدی سهام‌داران یا صرف سهام به انجام برساند تا بیشترین منافع را داشته باشد. در خبری دیگر رئیس هیات مدیره بیمه دانا با اشاره به سهم۸٫۵ درصدی این شرکت از تولید حق بیمه در کشور ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۳۹۷ طبق برنامه چشم انداز شرکت حدود ۱۰ درصد از سهم بازار صنعت بیمه در اختیار بیمه دانا قرار گیرد .

سیمان : دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه دولت به جای قطع گاز کارخانجات سیمان، طلب آنها را با بدهی هایشان تهاتر کند گفت: هنوز طلب ۲۹ میلیون دلاری سیمانی ها از وزارت نفت پرداخت نشده است. دارابی مدیر شرکت گاز استان تهران امروز با اشاره به بدهی 24 میلیارد تومانی کارخانه سیمان تهران گفته که تاکنون این کارخانه هیچ اقدامی بابت پرداخت بدهی خود نکرده و حتی در خصوص قسط بندی این بدهی نیز با ما مذاکره نداشته است، به همین دلیل ما گاز کارخانه سیمان تهران را قطع کردیم و تاکنون نیز باز نکردیم تا این کارخانه هر چه سریع تر وضعیت بدهی خود را مشخص کند.

زغالسنگ : روز گذشته نمادهای این گروه به یکباره برای تعدیل عایدی متوقف شدند. براساس شایعات در جلسه‌ای مشترک میان معادن زغال‌سنگ، ذوب‌آهن و وزارت صنعت روی افزایش نرخ فروش زغال داخلی توافق اولیه صورت گرفته است. برخی منابع این تغییر را نزدیک به 25درصد عنوان می‌کنند. برخی از سود 40 تومانی کطبس صحبت می کنند و برای کپرور این رقم در حدود 65 تومان عنوان می شود.

شپلی : دیروز خبرهای اولیه حکایت از قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه برای کمک ۲۰ میلیارد تومانی به کارخانه پلی‌اکریل ایران داشت.آقای سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی دیروز گفت: دولت با کمک ۲۰ میلیاردتومانی دیگری موافقت کرده و در مجموع مبلغ ۴۰میلیارد تومان به این کارخانه تزریق می‌شود. لازم است تا با مدیریت کردن شایسته این منابع مالی نسبت به بهبود وضعیت صنعتی این کارخانه و آینده کارکنان آن تصمیماتی گرفته شود.

دسبحا : نماد سبحان برای اعمال افزایش سرمایه متوقف شد. به این ترتیب «دسبحا» با برگزاری مجمع فوق‌العاده ساعت 10 صبح چهارشنبه جاری، برنامه افزایش سرمایه از بیش از 100 به 137.5 میلیارد تومان را از مطالبات سهامداران و آورده نقدی عملیاتی خواهد کرد.

سیلام : اکبر مجید پور مدیرعامل گروه سیمان تهران نیز ضمن اشاره به سهم قابل توجه صادرات شرکت سیمان ایلام به خارج از مرزها و روند روبه بهبود این صنعت در آینده گفت: توان تولید ۸۵ میلیون تن سیمان در سال در کشور وجود دارد که سیمان ایلام با ۱.۶ میلیون تن تقریبا ۲درصد تولید سیمان کشور را به عهده داشته اما در سال گذشته متاسفانه به لحاظ رکودی که در ساخت و ساز داشتیم مجبور شدیم تا تولید سیمان را به ۷۰ درصد ظرفیت کاهش دهیم و امسال هم با همان ۷۰ درصد ادامه داده ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24