Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سایت کدال با انتشار نامه‌ای از ایران خودرو از قصد این شرکت برای فروش مجدد سهام بانک پارسیان خبر داد. هر چند که در شرایط کنونی بانک‌ها، فروش سهام بانک پارسیان از سوی ایران‌خودرو با ...

دوباره «خ» ها لیدر می شوند؟!

خبر : بانک مرکزی: رشد اقتصادی نیمه نخست امسال 7.4 درصدی شد./ اداره حساب های اقتصادی بانک مرکزی از 7.4 درصد رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه و به قیمت های ثابت (100=1383)، در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. به گزارش شنبه تارنمای بانک مرکزی، پس از کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی پارسال، خوشبختانه امسال رشد اقتصادی از روند مطلوبی برخوردار بوده است؛ به گونه ای که افزون بر رشد بالای ارزش افزوده در گروه نفت، رشد ارزش افزوده سایر گروه های اقتصادی نیز در فصل دوم امسال در مقایسه با فصل نخست بهبود نشان می دهد. این نتایج بر اساس محاسبات مقدماتی بر پایه آمار و اطلاعات رسیده از مراجع آماری ذیربط به دست آمده است. گزارش مشروح در این زمینه به همراه آمارهای آن بزودی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی می شود. به گزارش ایرنا، رییس جمهوری امروز در مراسم دیدار رهبر انقلاب با جمعی از میهمانان خارجی، مسوولان و مردم که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرانقدر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گزارش رسمی بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی 7.4 درصد در 6 ماهه نخست امسال را رضایت بخش توصیف کرد.

خبر : بازار قراردادهای اختیار معامله سهام در بورس تهران (option) از امروز با ۳ شرکت بزرگ فولاد مبارکه، ملی مس و ایران خودرو راه اندازی می شود.  در پی برنامه سازمان بورس برای راه اندازی ابزارهای جدید و بعد از آغاز بکار قراردادهای اختیار معامله (option) بر سکه طلا که از چهارشنبه گذشته در بورس کالا انجام شد، بازار قراردادهای اختیار معامله سهام در بورس تهران نیز از امروز راه اندازی می شود. براساس این گزارش، به این ترتیب درحالی صبح امروز با برگزاری جلسه ایی توسط رئیس و هیات مدیره سازمان بورس ، مدیران بورس تهران ، بورس کالا و فرابورس ریال، این ابزار رسما" معرفی خواهد شد که با سهام پایه 3 شرکت بزرگ فولاد مبارکه، ملی مس و ایران خودرو ، بازار قراردادهای اختیار معامله سهام در بورس تهران راه اندازی می شود. در این رابطه، معاونت بازار شرکت بورس اعلام کرد کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای کد معاملاتی بورسی برای انجام معاملات در این بازار باید بعد از مطالعه و امضاء دو فرم بیانیه ریسک و فرم قرارداد مشتری-کارگزار ، به کارگزار خود تحویل دهند.

نفت : به گزارش رویترز، بزرگترین پالایشگاه لهستان اعلام کرد یک میلیون بشکه نفت سبک از شرکت ملی نفت ایران خریداری کرده است.  شرکت پالایشگاهی دولتی PKN که معمولاً نفت را از روسیه خریداری می‌کند، اعلام کرد نفت خریداری شده ایران به بندر نفت‌پورت در دانسک در ماه ژانویه ارسال می‌شود و سپس به پالایشگاه PKN در پلاک ارسال خواهد شد. شرکت پالایشگاهی PKN در بیانیه‌ای اعلام کرد ارسال اخیر نفت از سوی ایران به شرکت لهستانی مبنا و مسیر جدیدی را برای خریدهای آینده باز خواهد کرد.اوایل امسال شرکت PKN لهستان توافقنامه‌ای را برای دریافت نفت از شرکت آرامکوی عربستان سعودی هم داشته است. 

خودرویی : سایت کدال با انتشار نامه‌ای از ایران خودرو از قصد این شرکت برای فروش مجدد سهام بانک پارسیان خبر داد. هر چند که در شرایط کنونی بانک‌ها، فروش سهام بانک پارسیان از سوی ایران‌خودرو با قیمتی مناسب دشوار به نظر می‌رسد؛ اما این امر به رشد قیمت نمادهای وابسته از جمله ایران خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو منجر شد. طبق مصوبه تیر سال جاری شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی، دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای فروش بخشی از دارایی‌ها و با هدف حفظ سقف تسهیلات مهلت 6 ماهه داشتند.

سنگ آهن : واله غول سنگ آهن جهان ساعاتی پیش رسما بزرگترین پروژه معدنی تاریخ خود به نام S11D را در آمازون افتتاح کرد/با راه اندازی این معدن 75 میلیون تن به تولید واله طی 4 سال آینده افزوده خواهد شد./راه اندازی پروژه عظیم S11D به واله دو کمک بزرگ خواهد کرد: ادامه روند کاهش هزینه ها در شرایط سخت بازار فعلی و تثبیت جایگاه واله به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان./معدن S11D در ایالت پارا در منطقه بارانی آمازون قرار داشته و تولید آن طی 4 سال آینده به اوج خود خواهد رسید./واله 14.3 میلیارد دلار در این معدن و تجهیزات فراوری کنار آن سرمایه گذاری کرده و یک خط آهن 1000 کیلومتری سنگ آهن این معدن را به یک ترمینال جدید جهت بارگیری و صادرات منتقل خواهد کرد./عمر معدن S11D که سراسول هم نامیده می شود دستکم 30 سال خواهد بود./ماین نیوز

گروه فولادی : روز چهارشنبه در معاملات بورس کالا شاهد معامله 25هزار تن شمش بلوم از سوی فولاد خوزستان در قیمت 1530 تومان و 8500 تن تختال C فولاد هرمزگان جنوب در قیمت 1630 تومان بودیم. پیش از این معامله شمش بلوم با قیمت 1410 تومان انجام شده بود و محصول تختال هرمز نیز با قیمت 1225 تومان معامله شده بود؛ طی سال جاری بیشترین قیمت معامله شده این محصول 1300 تومان بود.

بیمه : در گروه بیمه‌ای رئیس کل بیمه مرکزی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی مصمم است که موضوع حذف مالیات ارزش افزوده بیمه عملیاتی شود. موضوع حذف مالیات ارزش افزوده بیمه‌ها به زودی در لایحه مستقل مالیات بر ارزش افزوده در دولت مطرح می‌شود.

ولصنم : توضیحات تکمیلی درخصوص برگشت ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاریهای بلندمدت

ختور : مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران از آخرین وضعیت صنعت و شرایط شرکت گفت: بر مبنای گزارشاتی که اعلام کرده ایم در تلاشیم عملکرد مثبتی را تا پایان سال داشته باشیم. شرایط بازار شرایط سختی است چرا که با یک رقابت منفی در بازار روبرو هستیم. درحال حاضر قیمت مواد اولیه تولید در حدود 20 تا 24 درصد رشد داشته اما نتوانستیم افزایش نرخ اعمال کنیم. علیرضا کمیزی ادامه داد: پروژه های جدید با کشورهای خارجی که پیشتر اعلام شده بود در دست پیگیری است اما این موارد زمان بر است. از طرفی با عقد این قراردادها اتفاق ویژه ای در سودآوری شرکت رخ نخواهد داد چراکه با راه اندازی خطوط تولید جدید برای مثال پژو 2008 برخی خودروها با تیراژ پایین تری تولید خواهد شد. وی در خصوص دریافت مطالبات از خودروسازان گفت: خوشبختانه پرداخت ها نسبت به قبل از بهبود نسبی برخوردار است و مدیریت نقدینگی به شکلی است که هزینه های تامین مالی به شرکت فشار نیاورد و خوشبختانه سهم هزینه های تامین مالی در بودجه کوچک است و شرکت شرایط نرمال خود را دارد.

لوازم خانگی : در گروه لوازم خانگی مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت رشد هزینه‌های تولید را دلیل افزایش ۵ تا ۶ درصدی قیمت لوازم خانگی اعلام کرد. شهرام میرآخورلو در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره دلایل افزایش 6 درصدی قیمت انواع محصولات لوازم خانگی، اظهار کرد: کارخانه‌های تولیدی لوازم خانگی از سال 93 تاکنون افزایشی در قیمت محصولات خود نداده‌اند. وی با بیان اینکه با افزایش هزینه‌های تولید، رشد 5 تا 6 درصدی قیمت لوازم خانگی صورت گرفته است، افزود: حدود دو سالی است که به خاطر رکود افزایش قیمتی در محصولات لوازم خانگی اتفاق نیفتاده بود؛ اما در حال حاضر افزایش هزینه‌ها باعث رشد قیمت‌ها شده است.

کماسه : بانک اقتصادنوین به وکالت از سهامدار حقیقی زمان و شرایط چهارمین عرضه بلوکی تامین ماسه ریخته گری را اعلام کرد. بانک اقتصاد نوین اسفند سال گذشته و سپس 19 خرداد سال جاری از عرضه 43.2 درصد سهام تامین ماسه ریخته گری پیشمان شده بود اما بعد از دو ماه، از این تصمیم هم منصرف شد و خواهان عرضه این بلوک در 25 مرداد شد که بی نتیجه ماند. این بانک درحالی 21 شهریور هم بیش از 69 میلیون 986 هزار سهم کماسه را به وکالت از یک سهامدار حقیقی به نام علی اصغر عطاریان در بورس عرضه کرده بود که این بار در نظر دارد چهارمین عرضه بلوکی این شرکت با 23 درصد انجام دهد. به این ترتیب 11 دی، 37.2 میلیون سهم تامین ماسه ریخته گری به قیمت هر سهم 2200 ریال در بورس تهران روانه میز فروش می شود.

سیمان : دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه دولت به جای قطع گاز کارخانجات سیمان، طلب آنها را با بدهی هایشان تهاتر کند گفت: هنوز طلب 29 میلیون دلاری سیمانی ها از وزارت نفت پرداخت نشده است. گفتنی است ، اخیرا مدیر شرکت گاز استان تهران با اشاره به بدهی 24 میلیارد تومانی کارخانه سیمان تهران گفته که تاکنون این کارخانه هیچ اقدامی بابت پرداخت بدهی خود نکرده و حتی در خصوص قسط بندی این بدهی نیز با ما مذاکره نداشته است، به همین دلیل ما گاز کارخانه سیمان تهران را قطع کردیم و تاکنون نیز باز نکردیم تا این کارخانه هر چه سریع تر وضعیت بدهی خود را مشخص کند.

سمازن : در گروه سیمانی، علی حسین پور مدیرعامل سیمان مازندران درباره تعدیل مثبت ۵۵ درصدی سود سال مالی آذر جاری با سرمایه قبلی توضیح داد تا آماده بازگشایی نماد شود. این شرکت بورسی سود هر سهم سال مالی 30 آذر جاری را با سرمایه قبلی 4/ 27 میلیارد تومانی (قبل از افزایش سرمایه 200 درصدی) با 55 درصد افزایش، از 420 به 650 ریال رساند و در عملکرد 6 ماهه 43 درصد معادل 278 ریال را پوشش داد. براساس توضیحات مدیرعامل کاهش نرخ تسهیلات این شرکت از 25 به 18 درصد موجب رقم خوردن افزایش سود شرکت شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24