Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: درچند سال گذشته به صنایع قند و شکر توجه چندانی نکرده‌ایم و همین صنایع اکنون حدود ۵۵٠ میلیارد تومان بابت تفاوت نرخ خرید تضمینی از دولت طلبکار هستند. عباس کشاورز در مورد وضعیت پرداخت کارخانه‌های قند و شکر به کشاورزان...

«زنگ ها» به صدا در می آیند...

معاملات آپشن : امیر هامونی، مدیرعامل بورس کالا با اشاره به انسجام ارکان بازار سرمایه در فراهم شدن معاملات اختیار معامله (آپشن) گفت: اختیار معامله وابسته به تکنولوژی و سیستم است و نگاه ما معطوف به سیستم های معاملاتی خاص آپشن است. وی در ادامه افزود: توفیقات خوبی در این زمینه به دست آمده که با یک سامانه معاملاتی خوب وضع فعلی بهبود بخشیده می شود. هامونی در ادامه به کارآمدی آپشن در بازار بدهی اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه ها درخواست های متعددی برای اوراقی که در بورس ها سپرده شدند داده اند که با مصوبه سازمان بورس می توان آپشن را نیز در این حوزه وارد کرد. وی تصریح کرد: ادعا نمی کنیم بازار آپشن بازار بی اشکالی است، اما نه تنها این شروع یک شروع اثر گذار و مثبت است بلکه این حرکت می تواند فرصت های زیادی برای بازار سرمایه، تأمین سرمایه ها، کارگزاریها و حتی فارغ التحصیلان رشته های مالی و اقتصاد سنجی ایجاد کند تا این افراد نیز به جمع بازار سرمایه اضافه شوند.

گروه بانکی : با وجود برگزاری جلساتی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته برای بازگشایی نمادهای زیرمجموعه، شنیده‌ها از نامشخص بودن زمان بازگشایی نمادهای متوقف خبر می‌دهد. براساس این شنیده‌ها همچنان اختلاف عمیقی میان طرفین روی موضوعات اساسی وجود دارد که نیازمند حل و فصل آن از سوی مراجع بالاتر است.

گروه پتروشیمی : روز گذشته از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز مجتمع‎های پتروشیمی در آبان‎ماه 3هزار و 266 ریال تعیین شد. این نرخ در مقایسه با نرخ‌ اعلامی قبلی معادل 5 درصد افزایش یافته است. از این رو باید در انتظار تاثیر این موضوع بر صورت‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی مرتبط بود. کلیت این امر به افزایش نرخ خوراک در شرکت‌ها و به دنبال آن افزایش هزینه تمام شده آنها می‌انجامد و هر چند بسته به نوع تولید شرکت‌ها، تاثیر این افزایش نرخ متفاوت خواهد بود؛ اما در هر صورت حاشیه سود کمتری را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

گروه معدنی : پس از انتشار شایعاتی در مورد تعیین عوارض برای صادرات کنسانتره آهن، گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: صادرات کنسانتره سنگ‌آهن با موافقت شورای اقتصاد مشمول عوارض صادراتی نیست. به گزارش گمرک ایران، پیش از این فهرست اقلام مشمول عوارض صادراتی اعلام شد که از این فهرست کنسانتره آهن حذف شده است. بر پایه این گزارش، شورای اقتصاد با حذف عوارض صادراتی این ماده معدنی موافقت کرد و همچنان این مصوبه پابرجا و در گمرک ملاک عمل است. در گروه معدنی اواخر هفته گذشته قیمت سنگ‌آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین 79 دلار و 25 سنت هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد که 4 دلار هر تن افت داشت. افت 6 دلاری قیمت قرارداد سنگ‌آهن در بورس دالیان چین و کاهش 19 دلاری قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای از عوامل نزولی شدن بازار نقدی سنگ‌آهن عنوان می‌شوند. البته مجددا قیمت سنگ آهن 2.5 دلار بالا رفت و در نهایت 81 دلار و 75 سنت هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد. فعالان بازار بعید می‌دانند در کوتاه‌مدت روند نزولی تداوم داشته باشد چون قیمت فولاد در سطوح بالایی است. با این حال روشن است که نمی‌توان انتظار داشت روند صعودی بازار سنگ‌آهن و زغال‌سنگ در ماه‌های اخیر تداوم داشته باشد. 

قند و شکر : معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: درچند سال گذشته به صنایع قند و شکر توجه چندانی نکرده‌ایم و همین صنایع اکنون حدود 550 میلیارد تومان بابت تفاوت نرخ خرید تضمینی از دولت طلبکار هستند. عباس کشاورز در مورد وضعیت پرداخت کارخانه‌های قند و شکر به کشاورزان به خبرگزاری فارس گفت: سال سومی است که صنایع قند و شکر از مطالبات بحق‌خود محروم هستند، چرا که چغندر تولیدی کشاورزان کالایی صنعتی است و اگر از صنایع قند و شکر هم حمایت نشود، دو سر ضرر خواهد بود. وی افزود: قیمت‌های قند و شکر که از سوی سازمان حمایت مصوب می‌شود، بسیار سختگیرانه بوده و دولت در این زمینه حساس است، از طرفی کارخانه‌ها بابت تفاوت قیمت چغندر سه سال است که 550 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و همین امر سبب می‌شود که نتوانند پول چغندرکاران را بپردازند.

گروه لبنی : دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با تاکید براینکه امسال افزایش قیمت در فراورده های لبنی نداشته ایم، گفت: آنچه بعنوان افزایش قیمت توسط برخی شرکت های لبنی رخ داده مربوط به ابلاغیه های سال گذشته است. رضا باکری درباره افزایش قیمت برخی فراورده های شرکت های لبنی بزرگ در هفته های اخیر افزود: به طور قطع از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمتی در فرآورده های لبنی نداشته ایم. وی اظهارداشت: آنچه که امروز در برخی از شرکت های لبنی رخ داده مربوط به ابلاغیه های افزایش قیمت پارسال است زیرا سال گذشته برخی شرکت ها برای رقابت پذیری و ماندگاری در بازار ناچار به عرضه محصولات خود با قیمت های پایین تر از قیمت مصوب شده بودند یعنی در برخی محصولات خود افزایش قیمتی نداشتند. وی تصریح کرد: اما امروز این شرکت ها به دلیل اینکه به سهم خود در بازار دست یافته اند اقدام به افزایش قیمت قانونی برخی فرآورده ها طبق ابلاغیه سال گذشته کرده اند تا محصولات خود را با قیمت واقعی و مجاز عرضه کنند که این عملیات خلاف قانون نیست. به گفته وی، طبق آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تورم امسال 8.9 درصد برآورد شده که در بهای تمام شده انواع فراورده های لبنی حداقل بین 3.6 تا 5.3 درصد تاثیر دارد. دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درخصوص میزان تولید و صادرات اظهارداشت: در هشت ماهه امسال انواع فراورد های لبنی به ارزش 500 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است. وی پیش بینی کرد: تا پایان امسالج ارزش صادرات این محصولات به رقم 650 میلیون دلار برسد. به گفته وی، پارسال انواع فرآورده های لبنی به ارزش 624 میلیون دلار صادر شده است. وی افزود: طبق برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی امسال 9.5 میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود که حدود 6 میلیون تن آن به کارخانجات لبنی وارد می شود و 3.5 میلیون تن به مصارف سنتی و خود مصرفی خواهد رسید؛ بنابراین کمبودی در تولید محصولات لبنی نداریم.

کبافق : معادن بافق دلایل افزایش ۹۲ درصدی سود سال مالی جاری را اعلام کرد و آماده بازگشایی شد. محمود علیمحمدی مدیرعامل این شرکت بورسی درباره عملکرد بودجه سال 95 در نامه‌ای خاطر‌نشان کرده است: افزایش قیمت جهانی موجب تعدیل بودجه این شرکت شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24