Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک مقام مسئول در ایران خودرو ، درباره آخرین وضعیت این شرکت از جمله فروش بلوک ٣٣ درصدی بانک پارسیان اظهار داشت: ایران خودرو...

اولین «شنبه» زمستانی...

خبر : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره و اعضای کمیته فقهی سازمان بورس، ضمن دیدار با مراجع عظام تقلید، حضرات آیات وحید خراسانی و جعفر سبحانی، گزارشی از فعالیت ها و نقش مهم کمیته فقهی سازمان بورس ارائه  کردند. توسعه بازار از طریق به کارگیری ابزارهای مالی اسلامی از جمله اوراق صکوک اجاره، مرابحه، استصناع، اسناد خزانه اسلامی، اوراق وقف و اوراق اختیار معامله، انتقال صحیح ادبیات بازار سرمایه به دنیا، دعوت از صاحبنظران و اهل فن برای طرح دیدگاه ها و تشکیل جلسه ویژه در خصوص پایان نامه های مرتبط با بازار سرمایه از جمله محورهای مورد بحث در این دیدارها بود. مرکز مطالعات کاربردی مالی اسلامی با حضور شاپور محمدی و هیات همراه، اعضای کمیته فقهی، اساتید حوزه و دانشگاه و صاحبنظران مالی اسلامی و اقتصاد اسلامی در استان قم افتتاح شد. این مرکز از طریق برگزاری جلسات و نشست های تخصصی با صاحبنظران و با هدف مطالعه و بررسی ابزارهای مالی از دیدگاه فقهی و شرعی، امکان به کارگیری ابزارهای مالی جدید را در بازار سرمایه فراهم آورده است. مرکز مطالعات کاربردی مالی اسلامی همچنین به عنوان بازوی مشورتی کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، با هدف توسعه ابزارهای مالی اسلامی ایفای نقش خواهد کرد. 

خبر : گزارش شاخص قیمت‌ کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در آذرماه 95 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد./شاخص کل (برمبنای 100=1390) در آذرماه سال 95 عدد، 235.5 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 5.7 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (6.1 درصد)، 0.4 واحد درصد کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به آذرماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.2 درصد است که نسبت به همین اطلاع در آبان‌ماه 95 (7.5درصد)، 0.3 واحد درصد کاهش یافته است./شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات) در این ماه به رقم 277.1 رسید که نسبت به ماه قبل 2.0 درصد افزایش داشته است. شاخص این گروه در ماه مورد بررسی به عدد 274.8 رسید که نسبت به ماه قبل 2.1 درصد افزایش داشته است. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.2 درصد افزیاش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده‌ ماه منتهی به آذرماه 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 6.9 درصد است که نسبت به همین اطلاع در آبان‌ماه 95 (6.8 درصد(، 0.1 واحد درصد افزایش یافته است./شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در آذرماه 95 به رقم 221.2 رسید که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش داشته است. میزان افزایش این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل 5.1 درصد بوده و نرخ تورم دوازده‌ماه منتهی به آذرماه 95 (7.8 درصد)، 0.5 واحد درصد کاهش یافته است.

گروه خودرویی : در گروه خودرویی، سایپا سهامداران خود را برای برگزاری مجمع فوق‌العاده دعوت کرد. به این ترتیب، خساپا ساعت 16 پنج شنبه 16 دی مجمع عادی به‌طور فوق‌العاده‌ای را در پژوهشگاه صنعت نفت (واقع در بلوار غربی ورزشگاه آزادی) برگزار می‌کند تا هیات‌مدیره جدید را معرفی کند./ یک مقام مسئول در ایران خودرو ، درباره آخرین وضعیت این شرکت از جمله فروش بلوک 33 درصدی بانک پارسیان اظهار داشت: ایران خودرو مانند هر شرکتی دیگری دارای دو دسته سهامدار با نگاه بلندمدت و کوتاه مدت بوده و به هر دو گروه احترام می گذارد اما نباید رویدادهای جاری و غیر قطعی مانند واگذاری بلوک بانک پارسیان موجب ایجاد هیجان و انتظارات شود. وی با بیان اینکه مراحل واگذاری این بلوک در جریان بوده و باید تا زمان نهایی شدن آن صبر کرد، ادامه داد: فارغ از این موضوع ، وضعیت ایران خودرو مناسب بوده و محصولات ان در سال جاری با رشد 34 درصدی همراه شده و تنها شرکت خودرو ساز است که همکاری با پژو را رسما" اغاز کرده و حتی تا کنون دو بار رئیس جمهور از عرضه پژو 2008 در اسفند تاکید داده که به موقع عملی خواهد شد. این مقام مسئول ارشد ایران خودرو با اشاره به وضعیت نوسانی بازار سهام در ماه های اخیر ، خاطر نشان کرد: مسلما" در بازار سهامی که همواره نوسان وجود دارد و قیمت ها و متغیرهای اصلی آن افت و خیز ناپایدار دارند، نمی توان از شرکت های بزرگی چون ایران خودرو انتظار رشد و صعود داشت.  وی در برابر این نکته که بسیاری از سهامداران و فعالان بازار خواهان شفاف شدن آخرین وضعیت مالی و عملیاتی ایران خودرو هستند، به بورس پرس گفت: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ، قرار است مدیر عامل این شرکت طی دو سه هفته آینده با رسانه های فعال بورس نشست مطبوعاتی برگزار کرده و ضمن اعلام آخرین وضعیت به سئوالات پاسخ دهد. بنابراین می توان منتظر اخبار خوش از این شرکت در آینده ایی نزدیک بود./ در این گروه دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو به ایجاد چالش تامین مواد اولیه در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز باعث شده تا تامین‌کنندگان به جای فروش محصولات خود در بازار کشور، آنها را صادر کنند. مازیار بیگلو از دولت درخواست کرد برای حمایت از تولیدکننده داخلی راهکار مناسبی را برای تامین مواد اولیه آنها به کار بندد.

گروه بانکی : در گروه بانکی یک مقام مسوول در سازمان بورس با اعلام نتایج جلسه اخیر با نمایندگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، از بازگشایی نماد بانک صادرات در صورت ارائه یک اطلاعات خبر داد. در پی برگزاری جلسه آخر هفته پیش مسوولان بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت اقتصاد و مدیران بانک‌های بزرگ برای تعیین راهکارهای بازگشایی نماد بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و پست بانک، عصر یکشنبه هم جلسه مهم دیگری بدون حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد. در این رابطه یک مقام مسوول در سازمان بورس درباره نتایج جلسه با نمایندگان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به بورس پرس گفت: در این جلسه مقرر شد هیات مدیره بانک‌ها پیگیر مغایرت‌های بین بانک مرکزی و واقعیت‌ها باشند و نحوه اعمال تکالیف بانک مرکزی در صورت‌های مالی 95 را مشخص کنند.وی ادامه داد: همچنین مقرر شد، بانک مرکزی تا هفته آینده نسبت به مطالبات مشکوک‌الوصل بانک‌ها که اعلام کرده بود، بازنگری کند؛ چرا‌که اعلام ارقام مربوط به این بند، کلی و محدود به اعلام یک رقم و بدون مشخص شدن طبقه و سرفصل‌ها بود. از سوی دیگر مقرر شد مصوبه دولت در مورد تسویه مطالبات بانک‌ها پیگیری شود اما این بند به زمان بیشتری نیاز دارد. وی افزود: در این میان، بانک صادرات به دلیل پذیرش تکالیف بانک مرکزی و اعمال آن در صورت‌های مالی و پیش‌بینی زیان 47 تومانی هر سهم، آمادگی بازگشایی نماد را دارد و در صورت ارائه گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال به بورس بر می‌گردد، اما دو بانک ملت و تجارت تاکنون تکالیف بانک مرکزی را قبول نکرده و درحال رایزنی هستند.

گروه سیمانی : دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت : صادرات سیمان به عراق مدت هاست که متوقف شده و شرکت ها تنها کلینکر صادر می‌ کنند. اما در نظر داشته باشید که از دست دادن بازار صادراتی عراق، به معنای از دست دادن صادرات نیست. پس از بروز مشکلات در روند صادرات به عراق، بازارهای صادراتی جدیدی شناسایی شده اند. سریلانکا، بنگلادش، هائیتی و دیگر کشورهای آفریقایی، از مناطقی است که شرکت های سیمانی به آنها سوق پیدا کرده اند؛ با سازمان توسعه تجارت نیز مذاکراتی جهت تخصیص یارانه به حمل و نقل دریایی صادرات سیمان انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد. عبدالرضا شیخان گفت : دو هلدینگ های سیمانی کشور، اقدام به ساخت آسیاب سیمان در کشور عراق کرده اند که احتمالا ظرف 1 سال آینده یکی از آنها به بهره برداری می رسد. یکی از شرکت های داخلی نیز با یک شرکت سیمان عراق قرارداد همکاری مشترک امضا کرده و در کشور عراق مبادرت به تولید ورزیده است. البته نمی ‌توان انتظار داشت تمام شرکت های سیمان داخلی، در عراق کارخانه تاسیس کنند؛ ولی در مجموع، نتیجه اقدامات مذکور، مثبت ارزیابی می ‌شود.

اخابر : مشاور سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه خریدار قبلی مخابرات، دو دادخواست برای بازپس‌گیری سهام به هیات داوری ارائه کرده، گفت: هفته آینده رای هیات داوری درخصوص توقف موقت فسخ معامله اعلام می‌شود. جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از دریافت دو دادخواست از سوی شرکت اعتماد مبین برای بازپس‌گیری سهام‌مخابرات خبر داد و گفت: دو دادخواست از سوی این شرکت به هیات داوری سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده که هنوز رای نهایی صادر نشده است. مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: هفته آینده هیات‌داوری نظر نهایی خود را درخصوص توقف موقف فرآیند فسخ قرارداد اعلام خواهد کرد، ولی هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص مبنی بر توقف فسخ قرارداد، اتخاذ نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24