معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو ) گفت: قیمت جابجایی بار در داخل كشور در بخش ریلی و جاده ای با هم تناسب ندارند؛ از همین رو راه آهن تصمیم گرفته تا نرخ جابجایی سنگ آهن و فولاد را كاهش دهد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی كرباسیان در دومین همایش بین المللی انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن ایران افزود :یكی از چالش های جدی در بخش صادرات سنگ آهن و فولاد ، موضوع حمل و نقل هم در داخل و هم برای صادرات است.
وی كمبود تجهیزات استخراج و بارگیری را یكی دیگر از مشكلات برشمرد و درباره حمل و نقل دریایی گفت :اكنون در هیچ یك از اسكله های كشور امكان پهلوگیری كشتی های 300 هزار تنی وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا هزینه های صادرات افزایش و قدرت رقابت پذیری تولیدات كاهش یابد.
وی افزود: در این مورد راه آهن مساله كاهش تعرفه های حمل و نقل ریلی را برای سنگ آهن و فولاد در دست بررسی دارد كه اگر این نرخ با حمل و نقل جاده ای متناسب شود مشكلات این بخش تا حدودی كاهش می یابد.
كرباسیان در ادامه سخنان خود به اهمیت سرمایه گذارای در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره كرد و افزود: ایمیدرو با امضای تفاهمنامه ای با دو بانك كشور و ضمانت صندوق بیمه فعالیت های معدنی ، امكان ورود ماشین آلات نو و مدرن معدنی را به كشور فراهم كرده كه این مسئله نیز در كاهش هزینه ها نقش دارد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت ادامه داد :صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و شركت ملی فولاد ایران كه نام آنها در فهرست واگذاری ها قرار داشت، با پیگیری های دولت یازدهم علاوه بر اینكه از فهرست واگذاری ها خارج شد، مصوب شد سرمایه صندوق از 10 میلیارد تومان فعلی به 68 میلیارد تومان یابد و در مرحله بعد سرمایه صندوق به 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
كرباسیان با بیان اینكه ایمیدرو از تاسیس كنسرسیوم های سنگ آهن و فولاد كند، استقبال می كند تصریح كرد: ایمیدرو حامی تولیدكننده، صادركننده و سرمایه گذاران است.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
شما هم نظر دهید
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید














نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.