Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در شهر شلوغ پشت چراغ قرمز که باشیم به طور حتم از هر 10 دستگاه خودروی موجود در خیابان دو خودروی پیکان وانت مشاهده می‌کنیم که نه صاحب خودرو احساس امنیتی دارد و نه عابرین و سایر رانندگان.
خانه ملت؛ گروه اقتصادی؛ سارا خان‌محمدی: قشر جوان بیشترین خواهان خرید وانت پیکان به علت قیمت ارزان‌تر این خودرو هستند بر این اساس آن‌ها از مهارت لازم برای کنترل وسیله نقلیه‌ای که حداقل استانداردهای لازم را ندارد، برخوردار نیستند. البته شاید برخی از رانندگان خودرو وانت پیکان از تبحر کافی برای راندن این خودرو برخوردار باشند اما به علت غیر استاندارد بودن این وسیله نقلیه به طور حتم کنترل این خودرو غیرممکن بوده و حوادث ناخوشایند بسیاری را موجب می‌شود.

پـِیکان وانت خودروی سواری ایرانی که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال 46 آغاز و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد. حال با تمام نواقص موجود در این نوع خودرو باز هم بسیاری از مردم استفاده از آن را بر تولیدات کنونی از جمله پراید که از هیچ استانداردی تبعیت نمی‌کند ترجیح می‌دهند.

وانت پیکانی که سال ها از عمر مفید آن می‌گذرد گویا باز هم میل به ادامه حیات و فعالیت داشته و با وجود حرف و حدیث‌های بسیار در خصوص رفتن آن به موزه در پی دگردیسی برای ماندگاری است.

ضرورت ورود وانت پیکان به موزه

عمر و سابقه زیاد وانت پیکان و همچنین به روز نبودن آن به بسیاری از اظهارنظرها در خصوص ضرورت موزه نشین شدن آن منجر شده که در این میان وحید مرندی مقدم-معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد- می‌گوید: شماره گذاری وانت پیکان نیز مانند خودروی پیکان از ابتدای سال آتی متوقف می‌شود و این خودرو نیز به موزه می رود.

وی ادامه می‌دهد: برخی از خودروهای موجود در داخل از جمله پیکان و وانت پیکان که نیاز به بازنگری و حتی خروج از چرخه مصرف دارند همسو با استانداردها قدیمی است.

تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروی تولید داخل وجود ندارد

در حالی که تمامی کارشناسان بر ضعف تولیدات خودوری داخلی تاکید دارند و معتقد به ضرورت همسو شدن کیفیت با قیمت تولیدات هستند.

موید حسینی صدر-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس- با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی قبل از تمرکز بر قیمت‌گذاری روی تولیدات خود، می‌بایست به افزایش کیفیت محصولات نهایی بیاندیشند، می‌گوید:متاسفانه در حال حاضر خودروهای موجود در بازار نه تنها همسو با قیمت خود رشد کیفیت نداشته، بلکه هر روز از این شاخصه مهم دور می‌شوند.

تولید وانت جدیدی برای جایگزینی با وانت پیکان وانت

در این میان رضا رحمانی- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس- با یادآوری تلاش برای نگهداری پیکان وانت در موزه، از تولید وانت جدیدی برای جایگزینی با این نوع پیکان وانت خبر می‌دهد.

وی با انتقاد از سطح کیفیت تولیدات داخلی، می‌افزاید: شکی در توقف فعالیت پیکان وانت وجود ندارد اما باید به نیازهای مردم نیز قبل از جمع‌آوری این نوع وسیله نقلیه توجه کرد.

در این میان مردمی که خواهان استفاده از پیکان وانت هستند که تمکن مالی بالایی نداشته و تمام تلاش خود را برای حفظ تنها وسیله نقلیه تامین کننده هزینه زندگیشان می‌کنند و هر روز در پی رسیدن به خودروهای لوکس امروزی در تصورات خود به تغییر نام وسیله نقلیه اقدام می‌کنند تا شاید روزی همخوانی بین خودروی آنان و خودروهای افراد مرفه باشد.

انتظار می‌رود دولت و مجلس بیش از هر چیز به تولیدات ملی باکیفیت ارج نهاده و با در اختیار قرار دادن منابع مالی کافی در راستای تولید مطلوب در راستای کسب رضایت مردم گام بردارند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24