Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 برنامه‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست رسانه‌ای معاون گردشگری تشریح شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری؛مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست اعلام برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: این ستاد سال گذشته با مصوبه دولت و با عضویت 18 دستگاه و سازمان کار خود را آغاز کرد، ریاست ستاد در استانها بر عهده استانداران است و مدیران کل استانها به عنوان دبیر به اجرای وظایف خود می پردازند.
معاون گردشگری با بیان اینکه طرح نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر در آذرماه سال جاری ابلاغ شد، افزود: براساس این طرح استانها در چارچوب خاصی برنامه های ستاد را اجرا می کنند، تاکنون هزار و 200 جلسه مربوط به نوروز در استانها تشکیل شده است.
رحمانی موحد ادامه داد: ستادهای استانی در کمیته های امنیت، بهداشت، خدمات اسکان، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آمار، نظارت و بازرسی فعالیت خواهند داشت.
وی از برگزاری رزمایش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در روز 25 اسفند ماه سال جاری خبر داد.
معاون گردشگری با بیان اینکه این رزمایش در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، تاکید کرد: این مانور با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار می شود و تمامی دستگاه‌ها فرصت ارائه امکانات و خدمات خود را خواهند داشت.
به گفته رحمانی موحد، سامانه 09629، پورتال جامع گردشگری ایران و سایت خانه مسافر، در طول ایام نوروز می تواند راهنمای خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 470 تاسیسات گردشگری به ظرفیت مهمانپذیرها و هتل‌های کشور اضافه شده است، یادآور شد: ما به همه مردم توصیه میکنیم که در اقامتگاه‌های رسمی و مسقف اقامت داشته باشند.
معاون گردشگری همچنین به هماهنگی و همکاری با سازمان اوقاف و ستاد نماز به منظور اضافه شده ساعت کاری مساجد در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در صورتی که این ظرفیت افزایش پیدا کند، مسافران در وهله نخست به منظور ادای فریضه نماز و هم استفاده از ظرفیت‌های جانبی می توانند از مساجد استفاده کنند.
رحمانی موحد از اعزام کارشناسان و بازرسان ستاد هماهنگی خدمات سفر به استانها و ارزیابی چگونگی ارائه خدمات به مسافران خبر داد و افزود: مشکلات و موانع موجود در استانها براساس گزارش های بازرسان احصاء شد و استانها موظف به حل و رفع این مشکلات شدند.
وی در ادامه به سوالات خبرنگاران در رابطه با اقدامات و برنامه های ستاد پاسخ داد.
رحمانی موحد در پاسخ به این سوال که نحوه نظارت بر عملکرد هتل ها و مراکز اقامتی به چه صورت خواهد بود، عنوان کرد: بازرسان ستاد هماهنگی خدمات سفر در تمامی ایام نوروز بی وقفه در استانها حضور خواهند داشت و به نحوه ارائه خدمات مراکز اقامتی و هتل‌ها نظارت می کنند، هتل‌ها اگر مطابق قوانین و استانداردها عمل نکنند با آنها برخورد می شود.
معاون گردشگری ادامه داد: هتل‌ها اجازه اینکه به صورت انبوه رزرواسیون انجام دهند را ندارند و تمامی اطلاعات درباره رزرو هتل شامل اسامی اشخاص و مدت زمان حضور افراد باید مشخص باشد.
وی همچنین در جواب خبرنگار دیگری در مورد نحوه ارتباط اتحادیه هتلداران و خانه مسافرها، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری بین اتحادیه و خانه مسافرها، ارتباط موثر و مفیدی است که خواسته دو طرف بوده و این همکاری در آینده نزدیک به حداکثر ممکن می رسد.
رحمانی موحد همچنین به تلاش برای فرهنگ سازی سفر در کشور اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است که مردم از اسکانهای بدون سقف بیرون بیایند و به اسکان مسقف روی بیاورند.
معاون گردشگری در ادامه به سوال دیگری در ارتباط با اعلام آمار گردشگران ورودی و خروجی از کشور افزود: اعلام آمار دقیق گردشگران سال آینده امکانپذیر است.
وی یادآور شد: 11 هزار و 826 سرویس بهداشتی فعال در تمامی مسیرهای کشور پیش بینی شده است، هرچند مشکل سرویس های بهداشتی از سالیان گذشته باقی مانده است، بخشی از سرویس های بهداشتی مربوط به جانمایی های اشتباه سالهای گذشته است، بخشی هم توسط بخش خصوصی احداث شده اما بهره بردار ندارد و برخی هم قابل واگذاری بوده که واگذار شده است.
رحمانی موحد تصریح کرد: ارتباط و همکاری خوبی با سازمان حمل و نقل صورت گرفته است تا در مسیرهای پرتردد که نیاز بیشتری به سرویس بهداشتی احساس می شود، برنامه جدی تری انجام شود.
معاون گردشگری همچنین در ارتباط با اعلام آمار مسافران نوروزی، تصریح کرد: آمار ما براساس اقامت مسافران و تعداد بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها اعلام می شود و این آمار مبنای ایجاد زیرساختهای گردشگری خواهد بود.
وی افزود: در ایام نوروز حدود 20 هزار و 500 اتوبوس، 38 هزار و 800 مینی بوس، 2 هزار و 88 پایگاه اورژانس، هزار و 350 پایگاه سازمان امداد و نجات، صدور مجوز 723 پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشور و تجهیز یک میلیون و 960 هزار صندلی، آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24