نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با مثبت ارزیابی کردن ابلاغ آئین نامه حقوق مسافر در کاهش تاخیرهای پروازی و در نتیجه نارضایتی مردم،از آمادگی کمیسیون متبوعش برای نظارت بر اجرای آیین نامه حقوق مسافران خبر داد.
محمدرضا رضایی کوچی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن ابلاغ آئیننامه حقوق مسافر در کاهش تاخیرهای پروازی و در نتیجه نارضایتی مردم، گفت: با اجرایی شدن این آیین نامه به طور حتم خدمت دهی به مردم از سوی شرکتهای هواپیمایی با کیفیت بهتر همراه خواهد بود.
اجرای آئیننامه گامی نخست در راستای صیانت از حقوق مسافر است
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه تدوین و اجرای آئیننامه حقوق مسافر گامی نخست در راستای صیانت از حقوق مسافر است، افزود: در صورتی که مسافران به حق و حقوق خود در استفاده از حمل و نقل هوایی مطلع باشند؛به طورحتم هیچ شرکت هواپیمایی به خود اجازه تعدی به حقوق افراد را نمی دهد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تاکنون قبل از تدوین و ابلاغ آیین نامه مذکور مردم آشنایی با حقوق خود نداشته و شرکتهای هواپیمایی نیز خود را مکلف به پاسخگویی به مردم در اثر قصور خود نمی دیدند، تصریح کرد:با ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه حقوق مسافران،ضمن کاهش نارضایتی مردم شاهد بهبود خدمت رسانی به مردم خواهیم بود.
کاهش تاخیرهای پروازی،رقابتی شدن نرخ بلیط و رضایتمندی مردم ثمره اجرای آیین نامه حقوق مسافران
وی با تاکید براینکه تدوین و ابلاغ آیین نامه حقوق مسافران به تنهایی نمی تواند پاسخگویی رفع نارضایتیهای مردم از عملکرد شرکتهای هواپیمایی باشد، افزود: از این پس باید وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه نظارت جامعی بر حس انجام آیین نامه مذکور داشته باشد.
رضایی کوچی ادامه داد:کاهش حداقلی تاخیرهای پروازی،رقابتی شدن نرخ بلیط ها و همچنین کسب رضایتمندی مشتریان از مواردی است که ثمره اجرای آیین نامه حقوق مسافران است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نظارت کمیسیون متبوعش از ابتدای تدوین طرح مذکور، از آمادگی این کمیسیون برای نظارت بر اجرای آیین نامه حقوق مسافران خبر داد و گفت: در صورتی که اجرای این آیین نامه از سوی شرکتی جدی گرفته نشود با برخوردهای قانونی مواجه خواهد شد
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.