Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کارخانه‌ های سنگ‌ بری که در اعتراض به عملکرد سازمان امور مالیاتی و مشکلات موجود در زمینه وصول مالیات برارزش افزوده بیش از ۴۰ روز در خاموشی به سر می‌ بردند، پس از میانجی‌ گری مجلس و امضای توافق‌ نامه جدید از دیروز بازگشایی شدند.

محمد حجاری‌ زاده رئیس انجمن سنگ‌ بران شهر ری در گفت‌ و گو با ایسنا،‌ درمورد اعتراض سنگ‌ بران، از توافق جدید سازمان امور مالیاتی پس از میانجی‌ گری مجلس خبر داد و گفت: مقرر شد توافق‌ نامه‌ ای که با حضور برخی نمایندگان مجلس، بعضی از رؤسای انجمن‌ های سنگ‌ بری کشور و نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی امضاء شد، به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برسد.

به گفته وی بر اساس توافق صورت‌ گرفته کارخانه‌ های سنگ‌بری از روز گذشته (شنبه) در سراسر کشور دوباره آغاز به کار کردند و تعطیلی واحدها پایان یافت. وی با اشاره به مفاد توافق‌ نامه جدید تاکید کرد: بر اساس توافق از سال آتی به همه سنگ‌ بران مفاصا حساب داده می‌ شود و مشکل اصلی سنگ‌ بران حل خواهد شد. از سوی دیگر مقرر شد از سال آتی سنگ‌ بران مالیات بر ارزش افزوده را به صورت کامل از مشتری دریافت و به سازمان امور مالیاتی هر سه ماه یک‌ بار پرداخت کنند که البته به دلیل وضعیت بازار و شرایط اقتصادی کاری بس دشوار است.

رئیس انجمن سنگ‌ بران شهر ری افزود: مالیات بر ارزش افزوده سال‌های قبل از 1392 بر اساس 10 درصد مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش سال‌ های گذشته و جاری بر اساس 20 درصد مالیات عملکرد محاسبه می‌شود و سنگ‌بران بر این اساس، مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری را پرداخت می‌ کنند اما از سال آینده این مالیات بر اساس درصد مشخصی از هر فروش محاسبه خواهد شد.

حجاری زاده با اشاره به گشایش کارخانه‌ های سنگ در سراسر ایران از جمله تهران، لرستان، اصفهان، فارس و مشهد که دربرگیرنده اکثر کارخانه‌ های سنگ‌ بری هستند، گفت: مشکل اصلی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شرایط اقتصادی و نامناسب بودن محیط کسب و کار بر می‌ گردد، چرا که سنگ مشتری ندارد و ساخت و ساز به شدت کاهش پیدا کرده به‌ گونه‌ ای‌ که تولید بیش از تقاضا شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24