Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر انرژی آمریکا هم‌زمان با روز عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، این روز را مرحله‌ای مهم در مسیر اجرای توافق دانست و گفت که این توافق براساس علم و راستی آزمایی بنا شده است.

 بیانیه وزیر انرژی آمریکا در پی عملیاتی شدن برجام

به گزارش ایسنا؛ مونیز وزیر انرژی آمریکا روز یکشنبه بیانیه‌ای منتشر و در آن از آغاز عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال کرد و آن را مرحله‌ای مهم برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت انرژی آمریکا، مونیز در ادامه بیانیه خود آورده است که بر اساس برجام، ایران اقدامات موثر و قابل راستی آزمایی را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش انجام می‌دهد که تحت رژیم بازرسی و راستی آزمایی خواهد بود.
در این بیانیه آمده است: ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک باید راکتور آب سنگین خود را باز طراحی کند. کارشناسان فنی وزارت انرژی آمریکا به تلاش‌های واشنگتن برای همکاری با متحدان‌مان در گروه ۱+۵ و ایران برای به روزرسانی راکتور اراک، کمک خواهند کرد. کارشناسان فنی وزارت انرژی علاوه بر حمایت خود از رئیس جمهور اوباما، جان کری وزیر امور خارجه متحدان‌مان در گروه ۱+۵ و اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از طریق توصیه‌های فنی و مشاوره‌های کارشناسی در زمینه هسته‌ای تداوم خواهند بخشید. همزمان که ما در مسیر اجرای برجام حرکت می‌کنیم با مهارت بسیار بالای وزارت امور خارجه آمریکا در برنامه چرخه سوخت هسته‌ای، پادمان های هسته‌ای و مواد هسته‌ای به سراغ کمک‌ برای اطمینان یافتن از اجرای کامل تعهدات ایران بر اساس برجام خواهیم رفت.
مونیز با تکیه بر ادعاهای بی اساس غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای‌ کشورمان درادامه نوشت: برنامه جامع اقدام مشترک بر اساس علم و راستی آزمایی بنا شده است تا به جامعه بین‌الملل اطمینان دهد که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و این که برنامه هسته‌ای این کشور ماهیت کاملا صلح آمیز دارد.
به گزارش ایسنا، روز یکشنبه که روز عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) نام گرفته است، اتحادیه اروپا و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور لغو تحریم‌های یران را صادر کردند که اولین گام مهم در مسیر اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به شمار می‌آید. تهران نیز قرار است به زودی برداشتن گامهای مرتبط هسته‌ای بر اساس این توافق را آغاز کند.
غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی ادعا می‌کنند که ایران در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به دنبال ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای بوده است که مقامات ایرانی همواره تاکید می‌کنند، برنامه هسته‌ای این کشور ماهیت کاملا صلح‌آمیز داشته است و خواهد داشت و تهران تنها برای تعامل با جهان با جامعه بین‌الملل مذاکره کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24