Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بازار پوشاک در سال گذشته وسعتی نزدیک به ١٩ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان داشته است . همچنین بزرگی بازار کفش برای خانوارهای شهری حدود ۵ هزار و ١٨٢ میلیارد تومان براورد شده است .

شهری ها در سال گذشته بیش از 24 هزار میلیارد تومان خرج کفش و لباس کردند .

به گزارش خبرآنلاین بررسی ها نشان می دهد خانواده های شهری که بخش مهمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند ، در سال گذشته به طور متوسط 24 هزار و 390 میلیارد تومان پول رخت و لباس و کفش پرداخت کردند . متوسط هزینه لباس و کفش هر خانوار شهری در حدود یک میلیون و 524 هزار تومان براورد شده است .
هزینه کفش و لباس 4.6 درصد هزینه خانوار شهری را در سال 1391 از آن خود کرده است . برآوردها نشان می دهد ایرانی ها در سال گذشته نسبت به یک دهه قبل پول کمتری را برای سر و وضع خود اختصاص داده اند . پیش از این هزینه کفش و لباس خانوار بیش از5.6  درصد کل بودجه خانواده های شهری را از آن خود می کرد .
در حال حاضر بیش از 72 درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می کنند .
هر چند بازار لباس و کفش شهری ها در ایران بازاری به بزرگی 24 هزار میلیارد تومان در یک سال است اما بخش عمده ای از لباس و کفش مورد استفاده ایرانیان از خارج از کشور تامین می شود . نکته مهم اینجاست که حجم قاچاق در این حوزه بسیار بالاست و به این ترتیب بخش مهمی از فرصت های شغلی که به دلیل نیاز قطعی به کفش و پوشاک می تواند در داخل کشور ایجاد شود، با قاچاق از دست می رود .
پایین بودن کیفیت، بالا بودن قیمت و مسائلی از این دست اقبال ایرانیان به پوشاک و کفش خارجی را افزایش داده است . محصولات نساجی ترکیه در سال های اخیر با اقبال خوبی در ایران روبرو شده است .
گزارش بانک مرکزی درباره سبد مصرفی خانوارهای ایرانی نشان می دهد بخش مهمی از بودجه ای که صرف خرید کفش و پوشاک در سال گذشته شده است ، به بخش پوشاک اختصاص داشته است . بازار پوشاک در سال گذشته وسعتی نزدیک به 19 هزار و 200 میلیارد تومان داشته است . همچنین بزرگی بازار کفش برای خانوارهای شهری حدود 5 هزار و 182 میلیارد تومان براورد شده است .
گزارش بانک مرکزی سبد درامدی و هزینه ای برای خانوارهای شهری را نشان می دهد به این ترتیب تقاضا و هزینه های 30 درصد جمعیت ایران در امارهای مذکور دیده نمی شود .
با احتساب تقاضای 30 درصد باقیمانده جامعه وسعت بازار ایران بیش از این مقدار خواهد شد .
در سال های اخیر روند مصرف گرایی در روستاهای ایران نیز به شدت در حال افزایش است .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24