Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل و هیئت اقتصادی همراه در سفری سه روزه، امروز وارد تهران می شوند.

 با ورود هیأت اقتصادی - صنعتی برزیل به کشور/ دور جدید همکاری ایران با هفتمین قدرت اقتصاد جهانی شکل می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیئت برزیلی شامل مقامات اتاق بازرگانی، بانک مرکزی، مسئولان اقتصادی وزارت خارجه و 35 نفر از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی این کشور برای بررسی گسترش همکاری های اقتصادی با ایران امروز ( دوشنبه ) وارد تهران می شوند.

این هیات در مدت اقامت سه روزه خود در ایران قرار است با وزرای امور خارجه، نیرو، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و برخی مسئولان بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی کشورمان دیدار و تبادل‌نظر کند.
در این سفر سه روزه همچنین مقرر شده که همایش فرصت های همکاری ایران و برزیل با حضور وزرای صنایع دو کشور و تعداد زیادی از شرکت های فعال در حوزه های مختلف صنعتی، مواد غذایی، نانو فنآوری، هوا فضا، مخابرات و ماشین آلات برگزار شود.
هدف از این سفر تقویت روابط تهران- برازیلیا در زمینه تجارت خارجی، انرژی، بانکی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری است.
برزیل به عنوان هفتمین قدرت اقتصاد جهانی، از قدرت‌های منطقه آمریکای لاتین است که تلاش دارد به جمع قدرت‌های جهانی بپیوندد. حضور برزیل درجمع قدرت‌های نوظهور در کنار روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی و تشکیل گروه بریکس چشم‌اندازی از شکل‌گیری نظام چندقطبی به نمایش می‌گذارد.
به نظر می‌رسد سفر وزرای ارشد اقتصادی برزیل در راس هیات تجاری این کشور به تهران منجر به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک شود و روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورها و ملت‌های منطقه آمریکای جنوبی را بیش از پیش تقویت کند.
برزیل مهم‌ترین شریک اقتصادی ایران در منطقه آمریکای‌ لاتین است و حجم روابط اقتصادی دو جانبه در سال بالغ بر 1 میلیارد و 600 میلیون دلار است. عمده صادرات برزیل به ایران گوشت، شکر و ذرت است و فرش، کشمش و محصولات پتروشیمی نیز اقلام صادراتی ایران به برزیل را تشکیل می‌دهد.
استقبال مقامات برزیلی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 و توافق وین و تحرک سیاسی دیپلماتیک این کشور که با اعزام وزیر خارجه برزیل و ملاقات سازنده وی با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و متعاقب آن دیدار روسای جمهور اسلامی ایران و برزیل در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغازشد، نقشه راه جدیدی را فراسوی بخش‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور ترسیم کرده است.
یادآور می شود، چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه هیاتی برای بررسی راههای توسعه همکاری های مشترک به ریودوژانیرو رفته بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24