Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که شرکتهای پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی باید حضور بین المللی خود را تقویت کنند، گفت: تولید گاز سبب توسعه صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی شده است.

 وزیر صنعت معدن و تجارت در جریان بازدید از پارس جنوبی: پتروشیمی ها حضور بین المللی خود را تقویت کنند

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده امروز (پنجشنبه، ٧ آبانماه) در جریان بازدید از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، تصریح کرد: با راه اندازی نخستین فاز پارس جنوبی فعالیت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صنایع پایین دستی در این منطقه آغاز شد.

وی با تقدیر از تلاشهای مجتمعهای پتروشیمی در شرایط تحریم، اظهارکرد: با توجه به ظرفیتی که از برجام برای کشور به وجود می آید، شرکتهای پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی باید حضورشان را در بازارهای بین المللی تقویت کنند.
نعمت زاده گفت: با توجه به اینکه تولید گاز به عنوان زیرساخت تولید خوراک مجتمعهای پتروشیمی است، این مهم زمینه توسعه صنایع پایین دستی این صنعت را فراهم کرده است.
وی با تاکید بر برطرف کردن کاستیها و کمبودها، افزود: توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت بسیار بالاست که باید این مهم سکوی پرتاپ به سمت بازارهای جهانی باشد.
به گفته نعمت زاده، جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ذخایر هیدروکربوری جزء سه کشور برتر جهان است که باید تلاش شود درحوزه خدمات فنی و مهندسی نیز جزو کشورهای برتر دنیا شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: توسعه طرحهای پایین دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.
نعمت زاده ادامه داد: نیروهای شاغل در پارس جنوبی افزایش یافته است؛ طوری که اکنون بیش از ٥٠ هزار نفر در این منطقه مشغول بکار هستند.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به همراه مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و جمعی از مدیران عملیاتی پارس جنوبی، از روند اجرایی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی دیدن کرد.
پروژه توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی توسط در زمینی به مساحت تقریبی ١٥٥ هکتار و در مجاورت فازهای ٩ و ١٠ پارس جنوبی احداث و به منظور پالایش روزانه دو میلیارد فوت مکعب مخلوط گازی پیش بینی شده است، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت) به عنوان یکی از پیمانکاران اصلی این پروژه محسوب می شود.
بازدید ازمجتمعهای پتروشیمی انتخاب، کاویان، مراورید، دماوند، مرجان و مهر از دیگر برنامه های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بود.
بررسی مشکلات شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر و بازدید از پروژه های در دست اجرای این شرکت از دیگر برنامه های سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24