Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

توتال یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی جهان اعلام کرد، سود خالص سوپر کمپانی فرانسوی در سه ماه سوم سال جاری میلادی با وجود افزایش تولید، در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال گذشته یک میلیارد و ٨٠ میلیون دلار کاهش داشته است.

 خزان درآمدهای توتال، شل و انی/ سود خالص غولهای نفتی کاهش یافت

به گزارش شانا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این خسارت قابل توجه در اثر تداوم پایین ماندن قیمتهای نفت خام و تنزل ٦٥٠ میلیون دلاری بهای اسمی سهام داراییهای نفت شنی این شرکت فرانسوی در کانادا بر توتال تحمیل شده است.

توتال موفق شده بود در سالهای اخیر با راه اندازی چند پروژه بزرگ و با افزایش تولید به میانگین دو میلیون ٣٤٠ هزار بشکه در روز در مقایسه با میزان پیشین روزانه دو میلیون ١٢٠ هزار بشکه، از اثرات منفی ١٦ ماه کاهش قیمتها بکاهد.
همزمان با افزایش تولید، اقدامات دیگری چون پایین آوردن هزینه ها، کاهش تاخیر در سرمایه گذاری، و فروش داراییها در این موفقیت نقش داشتند.
کاهش ارزش سهام توتال پس از آن رخ داد که این شرکت در ماه سپتامبر ١٠ درصد از سهم خود در پروژه شنهای نفت کوره فورت هیلز در کانادا را به ارزش ٢٣٥ میلیون دلار به فروش گذاشت. پس از آن، این شرکت مجبور شد ارزش اسمی ٢٩ درصد از سهام باقی مانده در این پروژه را تنزل دهد.
در همین پیوند، شرکت انگلیسی هلندی شل روز پنجشنبه اعلام کرد به دلایل مشابهی سود خالص آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته به گونه ای که تنزل ارزش اسمی سهام پروژه های بزرگترین شرکت نفتی اروپا در آلاسکا و کانادا باعث زیان ٨ میلیون ٢٠٠ هزار دلاری یا حدود ٥ درصد ارزش بازار سهام آن در سه ماه سوم ٢٠١٥ شده است.   
سایمون هنری مسئول ارشد امور مالی رویال داچ شل در یک بیانیه ویدئویی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد قرارداد ٧٠ میلیارد دلاری این شرکت برای تملک گروه بی.جی. که در طرحهای گازی اشتغال دارد، ارزش سهام این شرکت از اوایل سال آینده میلادی مجددا صعود کند.
به گزارش رویترز، بخشی از کاهش ٢ درصدی ارزش سهام مرغوب شل در بازار لندن در روز پنجشنبه ناشی از کاهش قیمتها در بازارهای جهانی نفت خام بوده است.
بنابر این گزارش، شرکت نفتی ایتالیایی انی همچنین اعلام کرده است که به علت قیمتهای ضعیف نفت خام، به سود خالص این شرکت آسیب جدی وارد شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24