Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

کیانی با اشاره به جزئیات ثبت علائم تجاری شرکت مک دونالد در ایران گفت: مجوز شعبه ای برای فعالیت مک دونالد در ایران صادر نشده است و همچنین حق استفاده و بهره برداری را هم به شخص یا اشخاص خاصی نداده است.

کیانی با اشاره به جزئیات ثبت علائم تجاری شرکت مک دونالد در ایران گفت: مجوز شعبه ای برای فعالیت مک دونالد در ایران صادر نشده است و همچنین حق استفاده و بهره برداری را هم به شخص یا اشخاص خاصی نداده است.

محمد حسن کیانی با اشاره به اینکه ثبت برند تجاری شرکت آمریکایی مک دونالد در دولت قبلی اتفاق افتاده است، گفت: شرکت مک دونالد در سال 85 اقدام به ثبت برند تجاری خود در ایران کرده است و اولین شرکت مربوط به مک دونالد در سال 85 و با عنوان» بیگ مک و آخرین هم در سال 93 مربوط به مک فلری است.

وی با بیان اینکه مک دونالد 8 علامت تجاری در ایران به ثبت رسانده است، افزود: شرکت مک دونالد دارای علائم تجاری ثبت شده متعدد و متفاوت از یکدیگر است که نسبت به هیچ یک از آنها در ایران اجازه فعالیت ندارد. 

وی در خصوص ثبت علائم تجاری شرکت ها گفت: شرکت ها با ثبت علائم تجاری خود نوعی آینده نگری را برای خود می بینند در کشورهای هدف تقاضای ثبت می کنند و ممکن است در آینده بخواهند فعالیت کنند در صورت عدم تمایل به فعالیت نیز برای اینکه جلوی کسانی که می خواهند سوءاستفاده کنند،برند تجاری خود را ثبت می کنند.

برند تجاری 8شرکت آمریکایی توسط «مک دونالد» در ایران ثبت شده است/ ممکن است در آینده بخواهند فعالیت کنند/ مک دونالد حق بهره برداری را به شخص خاصی نداده+جدول شرکتهای امریکایی ثبت شده

مک دونالد اگر ثبت هم نمی شد موظف به حمایت از انحصار ثبت مطرح است

کیانی با اشاره به اینکه اگر شرکت مک دونالد برندهای تجاری خود را هم ثبت نمی کرد، اتفاق خاصی نمی افتاد، گفت: اگر علامت تجاری مشهور باشد بدون ثبت برند هم طبق کنوانسیون پاریس باید از برند تجاری حمایت لازم شود بنا براین گر شرکت مک دونالد برند تجاری خود را ثبت نمی کرد هم از لحاظ حمایت از حق ثبت اتفاق خاصی نمی افتاد.

مدیر کل مالکیت صنعتی اظهار داشت: هدف از ثبت برند تجاری یک شرکت به این معنی است که این علامت مختص یک شرکت است و این اتفاقا هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع صاحب علامت است.

وی در خصوص آثار ثبت علائم تجاری در کشورها،تصریح کرد: ثبت علامت تجاری دارای دو اثر اثباتی و سلبی است و اثر سلبی به این معنا است که مالک علامت تجاری در سایر کشورها به منظور ایجاد و برقراری حاشیه امنیت و عدم تزلزل برای علامت خود مبادرت به ثبت آن می کند.

وی ادامه داد: چه بسا شرکت های ثبت شده در کشور محل ثبت فعالیت نداشته باشند اما ثبت برند انجام می شود تا نسبت به سوءاستفاده سایرین از علامت ثبت شده ممانعت به عمل آید و در این رهگذر علائمی در کشور جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده و مالکین نسبت به هیچ یک از آنها فعالیتی را ندارد که از جمله آن می توان به علائم تجاری kfc-pizza hut-subway
اشاره کرد.

کیانی تصریح کرد: حتی در بعضی موارد به علت سوءاستفاده دیگران در مرجع قضایی ایران به طرفیت ناقض حق مالکیت علامت ثبت شده اقامه دعوا کرده و مرجع قضایی نیز حسب مورد به موضوع رسیدگی و مبادرت به صدور رای مبنی بر محکومیت نقض کننده حق مالکیت علامت ثبت شده نموده است که به عنوان مثال می توان به علامت کی اف سی اشاره کرد.

برند تجاری 8شرکت آمریکایی توسط «مک دونالد» در ایران ثبت شده است/ ممکن است در آینده بخواهند فعالیت کنند/ مک دونالد حق بهره برداری را به شخص خاصی نداده+جدول شرکتهای امریکایی ثبت شده

وی با اشاره به اینکه مک دونالد مجوز فعالیت در ایران ندارد،افزود:ثبت علامت تجاری به تنهایی به منزله صدور مجوز فعالیت یا اعطای نمایندگی نبوده و هیچ تکلیفی را برای سایر دستگاه های مجری و متولی صدور مجوز فعالیت یا نمایندگی یا تبلیغ ایجاد نمی نماید. محوز شعبه ای برای فعالیت مک دونالد در ایران صادر نشده است و همچنین حق استفاده و بهره برداری را هم به شخص یا اشخاص خاصی نداده است .

 
منبع: میزان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24