خودروسازان کشور در حالی بهواسطه تسهیلات ٢۵ میلیونی، میلیاردها تومان به خزانه خود وارد کردند که خود مسوول نهایی وصول چکهای مشتریان بوده و اتفاقا از همین حالا نگران این مساله هستند.
دنیای اقتصاد / اگر نگاهی به سازوکار تسهیلات 25 میلیون تومانی بیندازیم، متوجه میشویم که روال کار به این شکل است که خودروسازان اسناد فروش تسهیلاتی خود را نزد بانک مرکزی میبرند و این بانک با تنزیل اسناد موردنظر، بابت چکهای مشتریان، ضمانتنامه از خودروسازها دریافت میکند. بهعبارت بهتر، خودروسازان باید بهنوعی بابت وصول چکهایی که از مشتریان دریافت کردهاند، به بانک مرکزی ضمانت بدهند. به گفته کارشناسان، این ضمانت میتواند در قالب وثایق یا چک و سفته باشد، به نحوی که ممکن است بانک مرکزی به تعداد و مبلغ چکهایی که از خودروسازان دریافت و تنزیل میکند، چک یا سفته یا وثایقی از این دست را نیز از شرکتهای خودروساز بهعنوان ضمانت بگیرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.