Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خبرهای تایید نشده حکایت از کوچ سید‌کامل تقوی‌نژاد از بانک سپه به سازمان امور مالیاتی دارد.

کوچ تقوی‌ نژاد از بانک سپه / بانکداری که مالیات‌ بگیر می‌ شود

خبرهای تایید نشده حکایت از کوچ سید‌کامل تقوی‌نژاد از بانک سپه به سازمان امور مالیاتی دارد.

هنوز این خبر از سوی وزارت اقتصاد و دارایی تایید نشده و مشخص نیست جانشین احتمالی تقوی‌ نژاد برای سکانداری بانک دولتی سپه کیست؟ در صورت تایید این خبر، علی عسکری تنها معاون وزیر اقتصاد و دارایی که از دولت قبل در سمت خود باقی مانده، از ترکیب معاونان علی طیب‌نیا خارج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، تقوی نژاد در حالی با صندلی مدیر عاملی بانک سپه بعد از دو سال ودوماه وداع خواهد کرد که 14 مهرماه با حکم علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی مسئولیت این بانک را عهده دار شده بود. گفته می‌شود مراسم معارفه سید کامل تقوی نژاد به عنوان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور قرار است در تاریخ 22 آذرماه و در روز یکشنبه هفته آینده در وزارت اقتصاد و دارایی با حضور وزیر اقتصاد برگزار می شود. تقوی‌نژاد 51 ساله تحصیل‌کرده دانشگاه علامه طباطبایی است و دارای مدرک لیسانس برنامه ریزی اجتماعی و فوق لیسانس مدیریت سیستم هاست.

در کارنامه سکاندار احتمالی سازمان امور مالیاتی کشور، معاونت وزیر امور اقتصادی و دارایی،معاونت وزیرتعاون،عضو هیات مدیره بانک سپه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیر کل وزارت کشور، وزارت جهادسازندگی و سازمان ثبت احوال کشور، کارشناس نخست وزیری، عضویت در هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری، بازرگانی و تولیدی بخش دولتی ومدیریت عاملی بانک سپه دیده می‌شود.

سید کامل تقوی‌ نژاد جانشین رامین پاشایی فام شده بود که به دلیل بیماری از مدیرعاملی بانک سپه کناره‌گیری کرده بود. رامین پاشایی فام که آن زمان در سفر درمانی خود در خارج از کشور برای شکست دادن بیماری سخت خود به سر می برد، در مراسم معارفه مدیرعامل بانک سپه  حاضر نبود تا وزیر اقتصاد از غیبت او در این جلسه اظهار تاسف کند.

 علی طیب نیا، وزیر اقتصاد در این مراسم، پاشایی فام را از دوستان بسیار خوب و از مدیران برجسته نظام بانکی خواند و گفت: با پاشایی فام از دوره دانشجویی و در تمام دوران فعالیتم در نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه همکار بودم. وی افزود: قرار بود در موضعی نزدیک تر به وزارت اقتصاد به نحوی شایسته از خدمات دکتر پاشایی فام بهره بجوییم اما متاسفانه بیماری گریبانگیر وی شد و باعث شد تا ایشان برای مدتی از مسوولیت فاصله بگیرند.

وزیر اقتصاد اظهار امیدواری کرد که پاشایی فام هرچه زودتر سلامتی خود را باز یابد و به کشور بازگردد تا از وجود وی استفاده شود. طیب نیا در عین حال تقوی نژاد را از خانواده بانک سپه دانست که با پیشنهاد پاشایی فام، مدیرعامل پیشین، برای این سمت برگزیده شده است.رامین پاشایی فام از حدود سه و نیم سال پیش مدیریت عاملی بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی را برعهده داشت.

وی افزود: تقوی نژاد از مدیران خوب کشور است که در وزارت اقتصاد و بانک سپه خدمات ارزشمندی داشته است که امیدواریم با مدیریت شایسته ایشان، توفیقات بانک سپه بیش از پیش ادامه یابد. وزیر اقتصاد با بیان این نکته که بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی، حدود 90 سال پیش با سرمایه 400 هزار تومان در چند باب مغازه تشکیل شد، افزود: این بانک در عمر طولانی خود، فراز و نشیب های زیادی را سپری کرده و با موفقیت از همه چالش ها عبور کرده است.

به گفته وی، این دوران پرچالش، تجربه ارزشمندی از دانش، تخصص و تجربه انسانی را فراهم کرده و باعث شده است تا این بانک به عنوان بازویی نیرومند، دولت را در تحقق اهداف یاری کند.

طیب نیا با اشاره به دولتی باقی ماندن بانک سپه همراه با بانک ملی ایران، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که انتظار داریم این بانک همگام با سیاست های کل کشور و در راستای تامین نیازهای فرآیند رشد و توسعه کشور عمل کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بانک سپه همزمان یک بنگاه اقتصادی است که باید از ضوابط و استانداردهای حرفه ای به بهترین شکل بهره بگیرد تا در نوآوری و تحول در نظام بانکی پیشگام باشد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: تولد نظام بانکی با بانک سپه بوده است و امیدواریم که تولد دوباره آن هم با طلایه داری بانک سپه همراه باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24