Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه قیمت ارز را بازار مشخص می‌کند، گفت: بازار کشور در حال حاضر در دست دولت و باعث نوسانات ارزی نیز دولت است و مواردی مانند تقاضا در حاشیه آن قرار دارد.

 عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران: دولت در آمد های خود را از طریق نوسانات ارز تنظیم می‌کند

حسین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر،اظهارکرد: کنترل ارز در دولت آقای روحانی به طور کامل در اختیار بانک مرکزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی بر کاهش و افزایش ارز کاملا اشراف دارد، افزود: بانک مرکزی با پایین و بالارفتن قیمت ارز درآمد‌های دولت را تنظیم میکند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اولین کاری دولت بعد از اجرای برجام در دی ماه با برداشته شدن تحریم ها و بازگشت پول‌های بلوکه شده به کشور باید انجام دهد، یکسان سازی نرخ  ارز است.
وی خاطر نشان کرد: مادامی که نرخ ارز یکسان نباشد، هیئت‌های تجاری خارجی نیز نمی‌توانند در ایران بدون ثبات اقتصادی سرمایه گذاری کنند.
پیرموذن با تاکید براینکه، ورود سرمایه گذاران خارجی به ثبات قیمت ارز نیاز دارد، تصریح کرد: کشوری در دنیا وجود ندارد که قیمت ارز در هر روزش با روز دیگر متفاوت باشد.
وی با اشاره به اینکه یکسان سازی نرخ ارز از اولویت‌های دولت و بانک مرکزی است، گفت: دولت نرخ ارز را 3  هزار و 100 تومان برای بودجه سال 95 پیشنهاد داده است.
فعال بخش خصوصی گفت:  صادر کنندگان از افزایش قیمت دلار خوشحال بوده و خواهان افزایش قیمت آن هستند اما صنعتگران و تولیدکنندگان خواهان کاهش قیمت این محصول برای واردات مواد اولیه ارزان هستند، بنا بر این اظهارات این دو ملاک تعبین قیمت ارز نیست.
پیرموذن یادآورشد : یک هفته بعد از ادغام وزارت صنعت با بازرگانی و در دست گرفتن این وزارتخانه توسط بازرگان، شبانه قیمت ارز 3 برابر شد.
وی گفت : تفکیک وزارت صنعت معدن و تجارت از یکدیگر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مجللس کلید خورده است و برای جدا سازی این دو بخش درحال حرکت هستیم که بعد از تحقق وضعیت ارز نیز ساماندهی می‌شود.
پیرموذن با بیان اینکه قیمت ارز را بازار مشخص می‌کند، گفت: بازار کشور در حال حاضر دردست دولت و باعث نوسانات ارزی نیز دولت است و مواردی مانند تقاضا در حاشیه آن قرار دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24