Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک کارشناس بازار کار واردات فزاینده به کشور را دشمن اصلی اشتغال دانست و گفت: بیش از ۶٠ درصد شهرکهای صنعتی در اثر تحریم‌ها دچار رکود و تعطیلی شده اند.

 کارشناس بازار کار اعلام کرد: واردات بی‌رویه دشمن اصلی اشتغال

حمید حاج اسماعیلی به خبرنگار ایسنا، گفت: دولتمردان و مسوولان یکی از راههای موثر بر اشتغال پایدار را بنگاههای تعاونی می دانند اما علیرغم اشتغالزایی بالایی که این شرکتها دارند دولت هنوز حمایت جدی و عملی از آنها صورت نداده است.

وی گفت: اولین کاری که دولت در زمینه اشتغال باید صورت دهد حمایت از بخش خصوصی است ولی تاکنون هیچ تخفیف یا معافیتی را برای بنگاههای خرد و کوچک در نظام بیمه‌ای یا مالیاتی پیش بینی نکرده و تسهیلات و کمکهای فنی اختصاص نداده است.
حاج اسماعیلی افزود: اگرچه برای تعاونی‌های دانش بنیان معافیتهای مالیاتی دیده شده است اما با توجه به تعداد اندک این تعاونی‌ها و اثرگذاری و میزان اشتغال آنها در جامعه دولت باید به صورت عمومی تعاونی‌ها را مورد حمایت قرار بدهد.
این کارشناس بازار کار تصریح کرد: یکی از تعاونی‌هایی که به صورت جدی دچار مشکل شد و مورد حمایت دولت قرار نگرفت، تعاونی‌های اعتبار بودند که وزارت تعاون منفعلانه در برابر بانک مرکزی عمل کرد و با این کار بسیاری از این تعاونی‌ها،‌ اشتغال خود را از دست دادند و خدماتشان از بین رفت.
وی مهمترین ویژگی تعاونی‌ها را تجمیع سرمایه‌های خرد و ساماندهی فارغ التحصیلان بیکار دانست و افزود: دولت در کوتاه مدت باید بر روی بنگاههای کوچک و خرد متمرکز شود و ضمن اعطای کمکهای فنی و کارشناسی و مشاوره‌ای، منابع ارزان قیمت به صورت وام در اختیار آنها قرار بدهد.
حاج اسماعیلی متذکر شد: بسیاری از بنگاه‌ها از رقابت ناعادلانه ناشی از واردات و در اثر فشار تحریم‌های خارجی از بین رفتند در حالی که اگر دولت در زمان مناسب از آنها حمایت مالیاتی و بیمه‌ای می کرد و سرمایه در گردش آنها با نرخ پایین تامین می‌شد، امروز تعطیل نمی‌شدند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24