Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

معاون وزیر نفت از افزایش ۴.۵ میلیون تنی تولید پتروشیمی ایران تا ۱۰۰ روز آینده خبر داد و گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان سال آینده به ٧٠ میلیون تن در سال می‌رسد.

 افزایش ۴.۵ میلیون تنی تولید پتروشیمی تا ۱۰۰ روز آینده

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شعری مقدم امروز در دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه ایران با وجود تحریم‌های بین‌المللی تا پایان سال‌جاری حدود ۴.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی خود اضافه می کند، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، ۴.۵ میلیون تن محصول پتروشیمی دیگر تا پایان سال آینده به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه هدف از توسعه صنعت پتروشیمی در ایران جلوگیری از خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش افزوده و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دوران پساتحریم باید با توجه به امکانات مناسب در ایران به توسعه صنعت پتروشیمی بپردازند.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه ارزش کل محصولات پتروشیمی ایران تا پایان سال آینده به بیش از ٢٧ میلیارد دلار خواهد رسید، اظهارداشت: شرکت ملی صنایع  پتروشیمی می تواند در زمینه های مختلف همچون تحلیل آینده بازار، شناسایی قوانین و مقررات دست و پاگیر و حتی درخواست اصلاح و ابطال آن، خدمات فنی، اقتصادی و حقوقی به سرمایه گذاران ارائه دهد.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه براساس ساختار جدید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیاست گذار، حمایت گر، ناظر و تنظیم کننده بازار و صنعت پتروشیمی ایران است و وظیفه دارد با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص کند که کدام نقاط از کشور استعداد توسعه صنعت پتروشیمی را دارد، اظهارداشت: در صورت لزوم در مناطق دورافتاده و محروم با بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی همکاری و سرمایه گذاری کند.
وی به مزایای توسعه صنعت پتروشیمی در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: وجود ٢ هزار کیلومتر مرز آبی و خشکی، نیروی انسانی جوان، بازار ٧٥ میلیونی مصرف، حضور ایران در مرکز ثقل خاورمیانه و آسیای مرکزی و توان بالای مهندسی و ساخت از جمله مزایای سرمایه گذاری در ایران است؛ وانگهی معافیت‌های مالیاتی و مزایای دیگر در مناطق ویژه و آزاد ایران به جذابیتهای سرمایه گذاری در این کشور افزوده است.
شعری مقدم با اشاره به مذاکرات خود در یک سال گذشته با هیات‌های خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: همه هیات‌های خارجی، سرمایه گذاری خود را مشروط به لغو تحریم‌ها می دانند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه ایران با دارا بودن ۱۵۸  میلیارد بشکه و ۳۴ تریلیون مترمکعب گاز در جایگاه نخست منابع هیدروکربوری در دنیا قرار دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید بدانند ایران جدای داشتن ثبات و امنیت مزایای بسیار دیگری نیز دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24