Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هفت هزار پرونده تخلف در زمینه آب در مناطق مختلف کشور وجود دارد.

هفت هزار پرونده تخلف در زمینه آب در مناطق مختلف کشور وجود دارد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز در دزفول از اصلاح قانون آب کشور در خصوص تخلفات آبی خبر داد و گفت: این قانون از امروز وارد مرحله اجرایی شده است.

غلامرضا مدنیان افزود:وزارت نیرو در راستای بهبود قوانین ناکافی و ناکارآمد اصلاح قانون آب را در دستور قرار داده و در تعاملی که با قوه قضاییه صورت گرفت سعی شد جرایم به نحوی تنظیم شوند که بازدارنده باشند.

وی افزود: عمده تخلفات در حوزه آب در مناطق کم آب کشور از جمله استانهای کرمان ،خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که وضعیت آب ناپایداری دارند در حوزه آبهای زیرزمینی اتفاق می افتد و استان خوزستان به دلیل وجود منابع آبی از پرونده های کمتری در این خصوص برخوردار است.

مدنیان به مهمترین مشکل مدیریت آب کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه نظام بهره برداری از منابع آبی نظامی شایسته نیست و در حالی که مصرف کننده باید به اندازه ای که در پروانه ذکر شده آب مصرف کند در چارچوب اختیارات خود آب برداشت می کند و مسوولان در این خصوص ناچار به پیگیری از طریق مراجع قضایی هستند.

مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین از اجرای طرح تعادل بخشی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بحران آب به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع آبی و کاهش بارندگی در سالهای اخیر کشور را تهدید می کند و با کم آبی شدیدی روبرو هستیم، لذا طرح تعادل بخشی در خصوص برداشت از منابع آبهای زیرزمینی در دستور کار شورای عالی آب قرار گرفت. 

وی افزود: طبق این طرح تلاش می شود ظرفیت آب کشور از وضعیت فعلی خارج شده و حدود 25 درصد افزایش یابد. 

مدنیان با اشاره به اینکه 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود گفت: آب های کشور به دو بخش آبهای سطحی شامل آب کانال ، رودخانه و منابع آبهای سدها و بخش آبهای زیرزمینی شامل چاه ،چشمه و قنات تقسیم می شوند که برداشت بی رویه از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی، حفر چاه غیر مجاز و تعدد استفاده خارج از چارچوب قانونی تخلف محسوب شده و متهم به دلیل استفاده غیرمجاز آب تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24