Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شبکه سی ان ان در گزارشی به شرح کامل خانه متحرک در خیابان دروس تهران پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سی ان ان در گزارشی به قلم "متیو پانسفورد" و "لیلا مغربی" نوشت: اگه به خیابان دروس تهران بروید، با کمی پرس و جو می‌توانی خانه منحصر به فرد "شریفی‌‌ها" را پیدا کنید و بدون شک تحت تاثیر معماری عجیب و کاربردی آن قرار خواهید گرفت. این خانه قادر است در فصل تابستان پشت به آفتاب و در سایه قرار بگیرد و در فصل زمستان بار دیگر تغییر جهت داده و رو به آفتاب شود.
 

سی ان ان با تمجید از معماری مدرن این خانه نوشت: خانه به شکلی طراحی شده است که کاملا با شرایط آب و هوایی سازگار است و بهترین شرایط را برای زندگی ساکنان فراهم می‌کند. خانه دارای امکانات لوکس مانند استخر، سالن ورزشی اختصاصی و یا سینما است؛ از 3 مکعب مجزا تشکیل شده که هر کدام قادر هستند 90 درجه بچرخند و تغییر جهت دهند. شرکت "نکس آفیس" طراح این خانه 7 طبقه بوده است و توضیح داد برآورده کردن نیازهای طبیعی ساکنان در مقایسه با اضافه کردن امکانات لوکس به آن اولویت داشته است.

دمای هوای تهران در روزهای گرم تابستانی به بیش از 40 درجه و در روزهای سرد زمستانی به زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. خانه متحرک "شریفی ها" دارای اتاق نشیمنی است که در تابستان فضایی مطبوع و خنک، و در زمستان هوایی گرم را برای ساکنان فراهم می‌کند.
خانه شریفی ها با طرح و ایده خاص که بر محور اقلیم و نیاز کاربر شکل گرفته از جمله طراحی های بی نظیر نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح جهانی است. در بحث معماری٬ طراحی پلان آزاد ( نوعی طراحی در پلان که با توجه به نیاز کاربر یا گذر زمان بتوان در آن تغییر ایجاد کرد) از دوران مدرن وارد معماری شد. در معماری این خانه نیز از پلان آزاد بهره گرفته شده که البته استفاده از ان باعث شاخص شدن طراحی شده است.
 
 

ایده معمار در طراحی٬ برگرفته از اقلیم منطقه ای منجر به ساخت خانه ای شد که با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی شکل گرفته است. شمال شهر تهران در تابستان دارای اقلیم معتدل و در زمستان دارای اقلیم سرد نیز است. معمار با در نظر گرفتن این تنوع اقلیم در فصول مختلف سال تصمیم به طراحی حجمی انعطاف پذیر گرفت.
در این نوع طراحی٬ اشکال بازشوها از پنجره های مربع و مستطیل شکل به احجام مکعبی قابل چرخش تغییر یافت. ضمن اینکه خود این احجام دارای فضاهای داخلی تعریف شده٬ بازشو و تراس نیز می باشند و صرف نما سازی را نخواهند داشت.

این احجام مکعبی با زاویه چرخش ۱۸۰ درجه در فصل زمستان دارای حجمی بسته با پنجره های کوچک و باریک و بدون تراس و با زاویه چرخش ۹۰ درجه در فصل تابستان دارای حجمی باز با تراس هایی عمیق و وسیع و پنجره‌های فراخ است.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24