Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار سرمایه و بسیاری از بازارهای اقتصادی پس از اجرای طرح برجام رونقی دوباره خواهند گرفت و تردیدی در این مورد وجود ندارد اما باید زمینه ای مهیا شود تا تولید کنندگان و بنگاه های اقتصادی بتوانند با کنترل هزینه ها، علاوه بر افزایش تولید به گونه ای عمل کنند که نقدینگی ها وارد بازار سرمایه شود.

 یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: رونق بازار سرمایه و بازارهای اقتصادی با اجرای طرح برجام

عبدالحسین رضوی امیری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به علل مختلف رکود بازار سرمایه، به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،  عنوان کرد: این رکود علل مختلف دارد که از جمله می توان به نبود نقدینگی، نبود شفافیت در اجرای برخی قوانین و برخی ناهماهنگی ها میان نهادهای مختلف اشاره کرد و با این وجود قطعا بازار تا اجرای کامل طرح برجام وضعیت مشخصی ندارد.

وی افزود: در این مساله که بازار سرمایه و بسیاری از بازارهای اقتصادی پس از اجرای طرح برجام رونقی دوباره می گیرند، تردیدی وجود ندارد اما در کنار مساله برجام عوامل موثر در بازارهای جهانی مانند روند قیمت نفت و کامودیتی ها بر بازار و رکود آن تاثیر دارد که ممکن است ثبات را در بازار از بین ببرد.
رضوی امیری اظهار داشت: تا زمانی که کنترل و نظارتی بر بازار وجود نداشته باشد و در واقع وقتی ثبات و کنترلی بر نرخ ها لحاظ نشود، بازار نه تنها دچار اختلال شده که  به سمت رکود هم پیش خواهد رفت.
این کارشناس بازار سرمایه  ادامه داد: در حال حاضر تاثیرات منفی ناشی از کاهش قیمت نفت  بر بازار سرمایه حاکم شده  و در واقع  با کاهش فروش محصولات داخلی  روبروهستیم به این معناکه اکثر شرکت ها با افت شدید فروش و انبار شدن محصولات در انبارها مواجه شده اند.
وی به کاهش حضور سرمایه گذاران در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: متاسفانه همزمان با رکود بازار، دیگر ما شاهد حضور فعال و گسترده سرمایه گذاران در بازار سرمایه نبودیم که خود این موضوع دلایل متعددی دارد.
رضوی خاطر نشان کرد: مسایل مربوط به بازارهای  جهانی، شرایط حاکم بر منطقه ، بودجه سال جاری و غیره هر کدام به نحوی می توانند در وضعیت بازار تاثیر داشته باشند و آن را دستخوش نوسان کنند.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه تولیدکنندگان و صاحبان بنگاه های اقتصادی باید بتوانند با کنترل هزینه ها، افزایش تولید داشته و نقدینگی ها را وارد بازار سرمایه کنند .
رضوی تصریح کرد: تحرک بازار نه تنها به سود سهامدار است بلکه اقتصاد کشور را نیز به سمت بهبود سوق می دهد اما نکته اصلی دراین میان آن است که سرمایه گذاران و سهامداران باید در این زمینه نگاهی بلند مدت داشته و دراین راستا حرکت کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24