Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در مراسمی با حضور وزرای بهداشت و دفاع کلنگ مرکز جامع سرطان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) به زمین زده شد.

 آغاز عملیات ساخت مرکز جامع سرطان با مشارکت غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر بهداشت در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه سرطان در کشورهای پیشرفته بیشتر ورود می کند گفت: اکنون ابتلا به سرطان در ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته کمتر است اما در آینده با مسن شدن جمعیت کشور شاهد افزایش ابتلا به سرطان خواهیم بود بنابراین باید از همین امروز به فکر باشیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه در این زمینه 200 مرکز درمان سرطان را در دست ساخت داریم که در سه سطح راه اندازی خواهد شد افزود: احداث برخی از این مراکز را وزارت دفاع در استان های اصفهان، مازندران ، تهران و خراسان رضوی با پیشرفته ترین تجهیزات عهده دار شده است .
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در حوزه نیروی تخصصی انسانی هیچ کمبودی در کشور نداریم گفت: آنچه در این زمینه کمبود داریم فضای فیزیکی و تجهیزات است.
دکتر هاشمی افزود: وزارت دفاع در نخستین قدم 1000 میلیارد تومان در ساخت بیمارستان جدید سرمایه گذاری کرده و قرار است در یک و نیم تا دو سال آینده این مجتمع ساخته شود، مجتمع درمانی که در شان مردم ایران باشد.
وزیر بهداشت با اشاره به جدیت وزیر دفاع و نظم نظامیان گفت: ما نظامی نیستیم اما استاد تمام های ما با طمانینه کار را دنبال می کنند و ما نیز انتظار داریم که نظامیان نیز با نظم و جدیت در موقع معین مجتمع را احداث کنند و تحویل دهند.
بالاترین استانداردهای درمان سرطان در بیمارستان رسول اکرم اعمال می شود
وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما در پی آن هستیم تا بالاترین استانداردها را در زمینه تشخیص و درمان سرطان در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) اعمال کنیم.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان درحاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز جامع درمان سرطان در مجتمع درمانی حضرت رسول(ص) که قرار است با مشارکت وزارت دفاع و وزارت بهداشت احداث شود افزود : در طرح تحول نظام سلامت ، دکتر هاشمی ،وزیر بهداشت، فرمانده است که هر چه وی تشخیص داد لازمست ما درخدمتشان باشیم.
وی اضافه کرد : بجز اعلام هزینه ها ، ما در پی این هستیم تا بالاترین استانداردها را در زمینه تشخیص و درمان سرطان در این بیمارستان اعمال کنیم .
وزیر دفاع با بیان اینکه آنچه مهم است این است که مرکزی درجه یک در این بیمارستان مستقر شود افزود : حدود یکسال و نیم برای ساخت این مرکز برنامه ریزی شده است که امیدواریم در این دولت آماده شود و به بهره برداری برسد .
وزیر بهداشت هم در جمع خبرنگاران درباره ساخت مراکز درمانی سرطان گفت: موسسه غدیر، ساخت  13 مورد مرکز درمان سرطان را متقبل شده است که 4 مورد آن در مراکز استان ها و 9 مرکز دیگر هم در شهرستان ها ساخته می شود.
دکترهاشمی افزود: قرار است در 9 قطب دیگر کشور حدود 80 مرکز دیگر به مجموعه اضافه شود و در پی  سرمایه گذار هستیم که امیدواریم از این کار استقبال شود.
وزیر بهداشت گفت: قرار بود نخستین عملیات ساخت این مراکز در یکی از مناطق محروم انجام شود که به علت مشغله کاری ، این کار در مجتمع درمانی حضرت رسول صورت گرفت .
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آلودگی هوا گفت: دراین باره سوال ها و جواب ها کلیشه ای شده است ؛ برای رفع آلودگی هوا عزم ملی می طلبد.
دکتر هاشمی افزود: راهکارها در این زمنیه مشخص و البته بسیارسخت است مانند جراحی هایی که انجام میدهیم شاید بر اثر عمل جراحی زخم و  خونریزی هایی ایجاد شود ولی بالاخره دوره نقاهتی وجود دارد.
وزیر بهداشت اضافه کرد: در حوزه سلامت ، مطالبه امر جدی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در موضوع آب و هوا ، مراقبت جدی از سلامت مردم است.
دکتر هاشمی افزود: دستور اکید ریاست جمهوری است که در همه زمینه هایی که به سلامت مردم آسیب می رساند، حتی پارازیت ها بهیچوجه نباید مماشات شود.
وزیر بهداشت گفت: آلودگی هوا  اگر واقعا به مرحله ای برسد که باعث آسیب جدی تری شود وزارت بهداشت مطالبه خواهد کرد و دستگاه های مربوط در این خصوص موظف به همکاری هستند.
دکتر هاشمی ادامه داد : کار وزارت بهداشت فعلا اطلاع رسانی و هشدار است ،راهکارها مشخص است ؛نیاز به تحمل جراحی است.
قول وزیر دفاع برای بهره برداری 13مرکز جامع سرطان درکشور
وزیر دفاع گفت: قول می‌دهیم در یک بازه زمانی کوتاه تعدادی از 13 مرکز جامع درمان سرطان را به بهره‌برداری برسانیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
سردار دهقان در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سرطان که قرار است در مجتمع درمانی حضرت رسول به بهره برداری برسد گفت: کادر درمان ایران جزو برترین‌ها در منطقه و جهان  است، در دولت نیز همه علاقمند هستند تا به کمک وزیر بهداشت در تحول سلامت بیایند، ما نیز از ابتدا اعلام کردیم که همه مراکز نیروهای مسلح را در اختیار طرح تحول قرار می‌دهیم.
وی افزود: وزیر بهداشت اعلام کرد که ما با جدیت به دنبال ساخت این مرکز باشیم و من می‌گویم ما برای مقدمات خیلی جنگیدیم و امروز عملیات آغاز شده است.
وزیر دفاع با اعلام امادگی برای استقرار واحد های درمانی وزارت دفاع و ارائه خدمت در مناطق محروم به صورت دوره ای گفت: در این مورد فقط  در زمینه دارو از وزارت بهداشت کمک می گیریم.
سردار دهقان گفت: اگر هر کدام از ما در هر جایی که هستیم برای کاهش  آلام روحی و روانی و جسمی افرادی که در معرض آسیب های مختلفی هستند کمک کنیم  بزرگترین خدمت را کرده ایم.
وی گفت: آمادگی داریم که بخشهای اقتصادی خودمان را نیز در این عرصه بیاوریم زیرا دنبال ایجاد مرکز اقتصادی برای خودمان نیستیم بلکه دنبال آن هستیم اگر درامدی داریم در اختیار خدمت به مردم قرار دهیم.
وزیر دفاع گفت: 12 سال است که به دنبال وارد کردن سیستم های پیشرفته درمانی هستیم بخشی از انها را به بیمارستان خاتم نیز آورده ایم دنبال دستگاه پت هم بودیم اما متاسفانه هیچکدام از وزرای بهداشت قبلی همراه ما نبودند.
وی افزود: اما این بار دکتر هاشمی و همکارنشان فضای جدیدی را باز کردند وبرای اغاز یک کار بزرگ و یک خدمت ارزنده برای ملت ایران تلاش کردند.
سردار دهقان افزود: طبق توافق در همان بازه زمانی مشخص شده امیدواریم  بهترین تجهیزات را با بالاترین سطوح فناوری امروز وارد کشور کنیم تا به گونه ای که متخصصان بتوانند با به کارگیری انها بهترین خدمت را ارائه کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24