١١٠ هزار نفری که در طرح تسهیلات ٢۵ میلیون تومانی خودرو شرکت کردند، باید تا پنج سال قسط بپردازند و این در حالی است که پس از این مدت، خودرو آنها مطابق با استاندارد جهانی عملا مستهلک شده و بهتر است تعویض شود.

دنیای اقتصاد / هرچند هم اکنون در جادهها و خیابانهای کشور، خودروهایی با عمر بالای 10 سال و 20 سال و بلکه بیشتر، تردد میکنند، اما اگر استاندارد جهانی را در نظر بگیریم، خودروها معمولا پس از پنج سال، تعویض و محصولی نو جایگزین آنها میشود. نکته دیگر اینجاست که جدای از حساسیت دولت روی سن خودروها (به دلیل مصرف سوخت و آلایندگی بالا)، خودروسازان نیز خود را متعهد به تعویض محصولات نو با کارکرده دانسته و با در نظر گرفتن تسهیلات و مشوقهایی جذاب، مشتریان را به این کار ترغیب میکنند. این کار سبب میشود اولا مشتریان هر چند سال یکبار صاحب خودرو نو شوند و از سوی دیگر، خودروسازان نیز بخشی از فروش خود را به این واسطه تضمین و به اصطلاح مشتریان شان را برای خود نگه خواهند داشت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.