Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله‌ای از حصول توافق هسته‌ای ایران به‌عنوان یکی از ۱۰ اتفاق به‌ یاد ماندنی سال ۲۰۱۵ نام برد.

جان کری: توافق هسته‌ ای از به‌ یاد ماندنی ترین رویدادهای سال ۲۰۱۵ بود

وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله‌ای از حصول توافق هسته‌ای ایران به‌عنوان یکی از ۱۰ اتفاق به‌ یاد ماندنی سال ۲۰۱۵ نام برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی مدیوم گزارش داد: «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، در مقاله‌ای به ده اتفاق به‌ یاد مادنی در سال 2015 اشاره کرد.
 
کری در این مقاله نوشت: در حالی که این سال فوق العاده رو به پایان است، می خواهم با شما از لحظاتی در این سال بگویم که از نظر من به یادماندنی ترین خاطرات است. با توجه به وسعت منافع ملی آمریکا و ارزش هایی که از آنها دفاع می کند و همچنین سرعت رو به افزایش تغییرات، آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری  با شرکایی بیشتر  در مورد مسائلی مهم‌تر تعامل دارد. 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه می‌افزاید: «کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا همواره برای افزایش قدرت و تامین امنیت کردن آمریکا، ایجاد رفاه، تقویت نهادهای دموکراتیک، ترویج حقوق بشر، افزایش امنیت انرژی، مبارزه با گرسنگی، رسیدگی به پناهجویان و پیگیری آرمان‌ های جهانی در مورد صلح در جهان تلاش می کنند. این ها فقط تصویری کلی از وظایف دشوار وزارت امور خارجه است.» 

جان کری سپس در این مقاله به ده رویداد به یادماندنی در سال 2015 اشاره می‌ کند که عبارتند از:

1- توافق در مورد تغییرات آب و هوا که تا کنون حاصل شده است. 
2-پیشبرد یک راه حل سیاسی برای جنگ سوریه
 3- جشن تعطیلات با کودکانی که والدینشان در مناطق دور برای دولت کار می کنند.
 4- همبستگی با مردم فرانسه پس از حمله تروریستی در این کشور
 5- استقبال از پاپ فرانسیس در آمریکا 
6- عادی سازی روابط دیپلماتیک با کوبا
 7- دیدار با رهبران جوان جنوب شرق آسیا در مالزی 
8-توافق هسته ای ایران
 9- به نتیجه رسیدن مذاکرات شراکت دو سوی اقیانوس آرام  
و 10- مشورت با وزرای امور خارجه و مشاوران امنیت ملی سابق جان کری در مورد دست‌ یابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ سوریه

کری در ادامه با اشاره به بحران سوریه می‌نویسد:  جنگ سوریه، بحران پناهندگان حاصل از آن و همچنین افراط‌ گری‌ های خشونت بار در این کشور همچنان از چالش های بزرگ پیش‌ روی ما است. در چند ماه گذشته، ما یک ابتکار عمل دیپلماتیک را برای کاهش شدت این جنگ، انتقال سیاسی و به انزوا کشاندن تروریست ها آغاز کردیم. در این ابتکار عمل به منظور یافتن راه حلی سیاسی، برای اولین مرتبه همه بازیگران اصلی بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل گرد هم آمدند. موانع صلح در سوریه همچنان بزرگ است اما نیاز برای حل و فصل آن و تعهد ما به رسیدن به یک راه حل برای صلح در این کشور هرگز تا این اندازه زیاد نبوده است. 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در رابطه با توافق هسته‌ ای ایران می‌ نویسد: «آمریکا در ماه ژوئیه، به همراه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران و با حمایت اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای به توافقی تاریخی دست یافت. این توافق آمریکا و متحدان و شرکایش در منطقه و جهان را امن تر می کند و امروز برای نخستین‌ بار در یک دهه گذشته، ایران اورانیوم غنی شده کافی برای تولید سلاح هسته ای در اختیار ندارد.  
 
وی افزود: ما همواره برای اطمینان از اینکه برنامه هسته‌ ای ایران فقط اهداف صلح آمیز داشته و خواهد داشت، هوشیار خواهیم بود.»
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24