Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با بیان اینکه سوآپ فراورده های نفتی دچار وقفه شده، عملیاتی شدن سوآپ نفت خام را در گروه بهبود وضعیت بازار نفت و لغو تحریم ها دانست.

 سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت سوآپ فراورده های نفتی اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید گاز در کشور و استفاده از گاز به جای فراورده های نفتی در نیروگاه ها، سوآپ فراورده های نفتی تا حدودی دچار وقفه شده است.
وی در ادامه افزود: به عنوان مثال نیروگاه نکا در گذشته از مازوت ترکمنستان که دارای سولفور کمتری بود استفاده می کرد اما اکنون با توجه به اینکه تولید گاز در کشور افزایش یافته و امکان صادرات آن وجود ندارد، وزارت نفت ترجیح داده که این گاز در نیروگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران درباره سوآپ بنزین گفت: در مورد بنزین نیز با توجه به اینکه واردات بنزین باید به صورت یورو 4 باشد، وزارت نفت سوآپ بنزین با ترکمنستان که بنزین آن دارای الفین بیشتری است مورد قبول نمی داند واین درحالی است که بنزین ترکمنستان دارای بنزن، آروماتیک و اکتان پایینی است و بالا بودن الفین آن پس از ترکیب با بنزین داخلی که دارا الفین پایینی است به حد استاندارد خواهد رسید.
حسینی خاطرنشان کرد: به دلیل فضاسازی صورت گرفته علیه وزارت نفت مبنی بر اینکه بنزین وارداتی یورو4 نیست امکان سوآپ بنزین با ترکمنستان نیز وجود ندارد بنابراین سوآپ بنزین نیر اکنون انجام نمی شود.
وی با اشاره به اینکه فعلا منتظر مساعد شدن شرایط برای سوآپ نفت خام هستیم، خاطرنشان کرد: در گذشته مجری سوآپ شرکت نیکو بود که اکنون شرکت ملی نفت تصمیم گرفته این کار را خودش انجام دهد و در این راستا از توان بخش خصوصی استفاده خواهد شد اما مسئله این است که در بازار فعلی که قیمت نفت رو به کاهش است زمینه سوآپ نفت خام فراهم نیست.
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه عملیاتی شدن سوآپ به لغو تحریم ها نیاز دارد، اظهارکرد: در صورتی که شرایط بین المللی بهبود یابد و قیمت نفت خام در بازار جهانی ثبات یافته و وضعیت این بازار بهبود یابد، سوآپ نفت خام و ال.پی.جی قابل انجام خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24