Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به تازگی تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است که می تواند معیار مناسبی برای مشتریان باشد تا بر اساس کیفیت خودرو و هزینه ای که برای خودرو می کنند توقع خدمات داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ از چندی پیش دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت) تغییر کرده و سختگیرانه‌تر شد. متناسب با تغییر دستورالعمل ارزیابی، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، خودروها ستاره‌دار می‌شوند به‌گونه‌ای که یک ستاره داشتن پایین‌ترین سطح کیفی را و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

آنطور که امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته در روش جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، تمرکز بیشتری بر عیوب عملکردی خودرو نسبت به عیوب ظاهری و همچنین استفاده از شاخص‌های کاهنده سطح کیفی خودرو برای خودروهای دارای عیب ایمنی، صورت گرفته است.
در این زمینه، بهرام شهریاری، کارشناس خودرو در گفت و گو با 
اقتصاد آنلاین اظهار کرد: در واقع ستاره دار شدن خودروها بر اساس کیفیت شان باعث می شود که مردم مبنایی برای انتخاب خودرو داشته باشند و با توجه به اینکه تعداد ستاره ها ارتباط مستقیم با قیمت دارد مردم خودرو پراید را با بنز مقایسه نمی کنند و از پراید به اندازه کیفیت آن انتظار دارند.
وی در ادامه با گفت:به عنوان مثال وقتی قصد انتخاب هتلی را دارید از یک هتل دو ستاره به اندازه یک هتل هفت ستاره انتظار خدمات و کیفیت ندارید، بنابراین در صورتی که این ستاره گذاری معیار منطقی داشته باشد و بر مبنای اصول صورت بگیرد اقدام بسیار خوبی خواهد بود.
به گفته او این معیار به مشتری کمک می کند که بداند چه خودرویی را انتخاب کند و اینکه بداند کدام خودرو  توقعاتش را برآورده خواهد کرد.
 
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24