به تازگی تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجهبندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است که می تواند معیار مناسبی برای مشتریان باشد تا بر اساس کیفیت خودرو و هزینه ای که برای خودرو می کنند توقع خدمات داشته باشند.
به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ از چندی پیش دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت) تغییر کرده و سختگیرانهتر شد. متناسب با تغییر دستورالعمل ارزیابی، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، خودروها ستارهدار میشوند بهگونهای که یک ستاره داشتن پایینترین سطح کیفی را و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان میدهد.
در این زمینه، بهرام شهریاری، کارشناس خودرو در گفت و گو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: در واقع ستاره دار شدن خودروها بر اساس کیفیت شان باعث می شود که مردم مبنایی برای انتخاب خودرو داشته باشند و با توجه به اینکه تعداد ستاره ها ارتباط مستقیم با قیمت دارد مردم خودرو پراید را با بنز مقایسه نمی کنند و از پراید به اندازه کیفیت آن انتظار دارند.
وی در ادامه با گفت:به عنوان مثال وقتی قصد انتخاب هتلی را دارید از یک هتل دو ستاره به اندازه یک هتل هفت ستاره انتظار خدمات و کیفیت ندارید، بنابراین در صورتی که این ستاره گذاری معیار منطقی داشته باشد و بر مبنای اصول صورت بگیرد اقدام بسیار خوبی خواهد بود.
به گفته او این معیار به مشتری کمک می کند که بداند چه خودرویی را انتخاب کند و اینکه بداند کدام خودرو توقعاتش را برآورده خواهد کرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.