Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز به همت موسسه همشهری برنامه ای برای تقدیر از استاد و روزنامه نگار پیشکسوت، آقای فریدون صدیقی برگزار شد. متاسفانه توفیق حضور نیافتم. سالها آشنایی، آموختن و همکاری با ایشان را، از جمله در روزنامه انتخاب (به اتفاق مرحوم حسین قندی)، جزو افتخارات خود می دانم.

به احترام آقای روزنامه نگار
به احترام آقای روزنامه نگارانتخاب: امروز به همت موسسه همشهری برنامه ای برای تقدیر از استاد و روزنامه نگار پیشکسوت، آقای فریدون صدیقی برگزار شد. متاسفانه توفیق حضور نیافتم. سالها آشنایی، آموختن و همکاری با ایشان را، از جمله در روزنامه انتخاب (به اتفاق مرحوم حسین قندی)، جزو افتخارات خود می دانم. 
 
افراد هر چه بزرگترند، تعریفشان سخت تر می شود. فریدون صدیقی انسانی زلال است و البته روان. به همین دلیل نه فقط در حضور، بلکه از تصویر و متن و خاطره او هم می توان انسانیت و اخلاق، دغدغه و مسوولیت پذیری در قبال جامعه را آموخت.
 
دكتر یونس شكرخواه او را با تیتر «رئالیسم جادویی» تعریف کرد؛ «رئال»، چون تبلور انسانیت و جادویی چون استثنایی است. و درست به همین خاطر فراموش کردنش مشکل است.
 
برای جامعه روزنامه نگاری، صدیقی بیشتر استاد خوش ذوق تکنیکهای مصاحبه است. اما استاد سید فرید قاسمی او را الگوی روزنامه نگاری ایرانی می داند؛ که بیش از گزارش و مصاحبه، باید منش خود را بیاموزد. رهیافتی که خاطر نشان می کند؛ اکنون، روزنامه نگاران ما بیش از روزنامه نگاری، به منش روزنامه نگاری محتاج هستند.
 
من به فریدون صدیقی، آقای روزنامه نگار، با تمام وجود ادای احترام می کنم. انسان با احساس و هنرمندی، که اشک چشم بچه ماهی را چه در میان اقیانوسی از آب، چه رود و چه تنگی کم آب، بخوبی می بیند و روایت می کند.
 
پرویز اسماعیلی 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24