با لغو تحریم های غرب علیه ایران، دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای کره جنوبی در تلاشند تا حضور خود در ایران را گسترش دهند.
به گزارش بلومبرگ؛به گفته سوهن یونگ، مدیر شرکت خودروسازی کیا-هیوندای، جمعیت 80 میلیونی ایران و کمبود خودرو در این کشور خودروسازان را در برابر فرصتهای اقتصادی جدیدی قرار می دهد.
این مدیر کره ای تأکید کرد در حال حاضر نسبت جمعیت به تعداد خودرو در ایران یک به 10 است به گونه ای که از هر 10 شهروند ایرانی تنها یک نفر خودرو دارد، در نتیجه این شاخص فاصله زیادی با اروپا با نسبت 6 خودرو به 10 نفر دارد، و در نتیجه ما در بازار ایران پتانسیل بالایی را شاهد هستیم.
رقابت در بازار ایران بسیار سخت خواهد بود چرا که دیگر شرکتهای خودروسازی خارجی نظیر دایملر کرایسلر، رنو، پژو سیتروئن، مزدا ، تویوتا ، فولكس واگن ، نیسان و سوزوکی نیز در تلاش هستند تا بازار خود را در ایران مجددا در دست گیرند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.