پس از ماهها مذاکره، بالاخره قرارداد جدید ایرانخودرو و پژو امضا شد تا این دو شریک قدیمی پس از سه سال جدایی، فعالیتی دوباره را آغاز کنند.

دنیای اقتصاد / همان طور که از هفتهها قبل پیشبینی میشد، در جریان سفر رئیسجمهوری به فرانسه، ایرانخودروییها نیز شال و کلاه کرده و همراه وی راهی پاریس شدند تا نخستین قرارداد خودروسازی کشور را به امضا برسانند. البته پیش از این، مسوولان بنز نیز با حضور در ایرانخودرو، تفاهمنامهای را با این شرکت به امضا رسانده و بناست تا در آینده، این تفاهمنامه به قرارداد تبدیل شود. ایرانخودرو و پژو اما پس از امضای قرارداد با یکدیگر، بیانیه مشترکی نیز صادر کردند.در این بیانیه آمده است: «این توافق نامه یك هفته پس از لغو تحریمهای بینالمللی بیانگر شروع فصل جدیدی برای طرفین خواهد بود كه از سوی شركتهای انتقالدهنده فناوری و فعالان داخلی نیز مورد حمایت قرار گرفته و در اواسط سال2016 به اجرا درخواهد آمد.» در این بیانیه گفته شده که «پیشبینی میشود تا سال 2020 تولید خودرو در ایران به بیش از یك میلیون و 400 هزار و در نهایت به دو میلیون دستگاه در سال افزایش پیدا كند. براساس آمار فعلی، تعداد خودروهای پژو موجود در جادههای ایران بیش از چهار میلیون دستگاه است.» در بخش دیگری از این بیانیه آمده «ایران یكی از مولفههای كلیدی استراتژی توسعه شركت پژو سیتروئن در خاورمیانه و آفریقا و سومین بازار بینالمللی به سرعت در حال رشد این شركت بهشمار میرود.»
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.