Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شرکت هواپیمایی عربستان هفته گذشته اعلام کرد که شرکت های هواپیمایی ایران مجوز ورود به این کشور را ندارند.

 اوحدی: زائر ایرانی نباید با هواپیمای ایرانی وارد جده شود/ وزیر ارشاد:شرایط برای اعزام حجاج آماده نیست

به گزارشگروه فرهنگیخبرگزاری میزان، وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت در سفر امروز خود به قم در دیدارهای جداگانه ای با آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

اوحدی: اختلافات داخلی عربستان حج امسال را تحت الشعاع قرار داده است

سعید اوحدی در دیدار امروز خود با آیت الله موسوی اردبیلیاز مراجع تقلید قم گفت: تعلل عربستان در پاسخ گویی باعث شده تا ما زمان کافی برای انجام تمهیدات لازم برای حج را نداریم.عدم هماهنگی زیادی بین وزارت حج، خارجه و کشور عربستان دیده می شود و این سه وزارت خانه دارای اختلافات داخلی هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما از موضع عزت با عربستان وارد مذاکره شدیم و تاکید کردیم 4 شرط اساسی ما باید رعایت شود.

وزیر ارشاد: در مجموع شرایط برای اعزام حجاج آماده نیست

همچنین جنتیوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلیاز مراجع تقلید قم گفت: تلاش می‌کنیم بحث حج را با سعودی‌ها حل کنیم، به این منظور هیأتی اعزام کردیم تا به مذاکره با آنها بپردازند ولی آنها با کارشکنی حاضر به دادن روادید به تیم مذاکره کننده نمی‌شدند.


اوحدی: فضای سیاسی تند عربستان علیه ایران

گفتنی است اوحدی،رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار امروز خود با آیت الله سبحانیبه فضای سیاسی تند عربستان علیه ایران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که فضای سیاسی عربستان به شدت علیه ایران است، بعید به نظر می رسد که اجازه ورود روحانیون ملبس ایران به این کشور داده شود.باوجود پروتکل سیاسی، ما تاکنون چهار نامه به وزیر حج عربستان فرستادیم تا در خصوص حج مذاکرات انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ممنوعیت ورود هواپیماهای ایران به کشور عربستان اظهارکرد: شرکت هواپیمایی عربستان هفته گذشته اعلام کرد که شرکت های هواپیمایی ایران مجوز ورود به این کشور را ندارند.

آیت‌الله سبحانی:حفظ امنیت و عزت حجاج ضروری است

آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ائمه اطهار توصیه‌های فراوانی در مورد حج داشته‌اند، اظهار کرد: مسأله حج بسیار مهم است، باید در این زمینه به حداقل شرایط و واجبات قانع شوید که این موارد شامل امنیت و عزت حجاج است؛ در خصوص مسأله‌ حج اشکالی ندارد موارد مستحب فدای واجب شود.

وی با بیان اینکه مردم عاشق حج و عاشق مناسک حج هستند، گفت: پیگیری‌ها و تلاش‌های لازم در این زمینه صورت گیرد ولی مأیوس نشوید، در هر صورت مراقب باشید اصل مسأله از بین نرود.


آیت الله مکارم شیرازی: فکر حج امسال را باید از سر به در کنید

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت: قرائن به وضوح نشان می دهد که قصد سعودی ها توهین است و با این شرایط فکر اینکه اینها بیایند و پیشنهادی برای حج دهند باید از سر خارج کنیم.

وی افزود: با تغییراتی که سعودی ها دارند خود را مالک حرمین شریفین می دانند و می خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق را اینجا بگیرند. پیداست که برخودر اینها در قبال حج سیاسی و انتقامی است. و چنین حجی را نه خدا و نه بندگان خدا راضی هستند. بنابرای نباید فکر حج امسال را از سر به در کنید.

آیت الله جوادی آملی: امسال حجی بر گردن افراد مستطیع نیست

گفتنی استآیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارتبا بیان اینکه جهان تنها ایران نیست، اظهار کرد: ما و کشورهای دیگر باید با زبان مشترک با یکدیگر در ارتباط باشیم و زبان بین‌المللی را در این زمینه حفظ کنیم.

وی یادآور شد: از نظر شرعی کسانی که امسال برای حج مستطیع شدندحجی بر گردن ندارند زیرا شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانند به حج بروند.

آیت‌الله نوری همدانی: امنیت مسلمانان در حج باید تضمین شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد مهمترین مساله در ابعاد اسلامی است اظهار کرد: باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود تا آثار و برکات آن را شاهد باشیم. امنیت مسلمانان در حج باید تضمین شود نباید به گونه‌ای باشد که بگویند آنها را راه نمی‌دهند، در این زمینه باید عزت و عظمت مسلمانان حفظ شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هدف ما حفظ عزت و امنیت مسلمانان است گفت: ما از نقطه اوج قدرت صحبت می‌کنیم و سخنان کسی که با آمریکا ارتباط دارد را نمی‌پذیریم. عزت آنها عزت صهیونیستی است نه عزت الهی و منطقی، ما نباید در برابر آنها تسلیم باشیم.باید سعی کنیم هیچ ایرانی‌ به آنجا نرود مراقب موضع‌گیری‌ها باشیم و براساس مصلحت رفتار کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24