Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران مقرر شد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سال ١۴٠٠ به صورت رایگان در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود.

به گزارش ایسنا؛ در تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران مقرر شد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سال 1400 به صورت رایگان در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود.

بعدازظهر امروز (شنبه، 25 اردیبهشت) مراسم امضای تفاهم‌نامه انتقال نمایشگاه کتاب از مصلا به شهر آفتاب (واقع در اتوبان خلیج فارس) با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و همچنین سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی گفت: به اعتقاد من یکی از آرزوهای بزرگ ما در جمهوری اسلامی امسال تحقق پیدا کرد. در طول 37 سال گذشته ما نمایشگاه بین‌المللی نداشتیم و چه آن نمایشگاهی که در منطقه سئول بود و چه نمایشگاهی که در مصلا برگزار می‌شد مکان‌های مناسبی برای نمایشگاه‌ها نبودند؛ به همین خاطر از همتی که آقای قالیباف انجام دادند و شهر آفتاب را برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی پایه‌گذاری کردند، سپاسگزاریم.

وزیر ارشاد اظهار کرد: سال گذشته که دوستان ما از شهر آفتاب بازدید کردند باورشان این بود که شهر آفتاب طی سه، چهار سال به نتیجه برسد اما خوشبختانه با عنایت آقای قالیباف و همکاران‌شان در شهرداری تهران و همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان‌شان نمایشگاه شهر آفتاب امسال به ثمر رسید.

جنتی گفت: برخی از ناشران و مخاطبان نگران بودند که دوری مسافت باعث کم شدن مراجعه مردم و فروش پایین کتاب‌ها شود. خوشبختانه نمایشگاه شهر آفتاب همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد و طبیعی است که ممکن است در سال اول مشکلاتی داشته باشد. همچنان که امسال نقدهایی داشتیم اما مرتفع شد و امیدوارم سال آینده با استفاده از تجربیات موجود نمایشگاه بهتری برگزار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: در طول دو، سه بار بازدیدم از نمایشگاه کتاب هم مراجعان و هم خود ناشران از نمایشگاه اظهار رضایت می‌کردند، جمعیت قابل توجه بود و فروش کتاب و استقبال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت.

او در پایان سخنانش بیان کرد: لازم می‌دانم از شهردار محترم تهران و همکارانم در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به خاطر زحمات‌شان تشکر کنم.

سپس محمدباقر قالیباف در سخنانی گفت: خدا را شاکر هستم که یکی از برنامه‌هایی که در شهر تهران در دستور کار داشتیم به سرانجام رسید.

شهردار تهران به چالش‌های برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: پس از اینکه من در شهرداری تهران توفیق خدمت پیدا کردم یکی از برنامه‌های شهرداری این بود که به زیرساخت‌های شهری توجه کنیم. یکی از این مباحث مورد بحث در آن زمان بحث نمایشگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه کتاب بود که مراجعان میلیونی داشت.

او افزود: به هر حال ما در سال 1390 کار ساخت شهر آفتاب را شروع کردیم و توفیق این را داشتیم که در سال 95 این نمایشگاه را با نام کتاب افتتاح کنیم و الان می‌توانیم بگوییم در اینجا یک فضای عمومی فرهنگی با جمعیت میلیونی ایجاد کرده‌ایم.

قالیباف درباره توافق بین وزارت ارشاد و شهرداری تهران برای برپایی نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: در این تفاهم‌نامه نفس موضوع این است که کمکی به اهل کتاب و فرهنگ و رسانه شود، مخصوصا رسانه مکتوب و انتشارات.

شهردار تهران تاکید کرد: در متن این تفاهم‌نامه، شهر آفتاب تا سال 1400 یعنی به مدت شش سال بدون پرداخت اجاره محل به نمایشگاه کتاب اختصاص داده می‌شود.

قالیباف افزود: قصد ما کمک به حوزه کتاب و تقویت نشر و فرهنگ مکتوب است چون معتقدیم کمک به حوزه نشر از یک طرف باعث می‌شود که ارتباط با بقیه ملت‌ها بیشتر شود، همچنین تمایزها و برجستگی‌های تمدنی ما مشخص می‌شود و این کمک شهرداری به فرهنگ مکتوب است. به نوعی سرمایه‌گذاری در این بخش است و این یعنی تقویت عزت و اقتدار ملی.

او گفت: امیدوارم سال آینده شاهد شرایط بهتری نسبت به امسال باشیم.

قالیباف همچنین اظهار کرد:‌ در نظرسنجی‌هایی که ما داشته‌ایم مشخص شده است که بیش از 91 درصد ناشران دوست داشتند که سال آینده نیز نمایشگاه کتاب در همین محل برگزار شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24