Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از تامین مالی ۴ هزار میلیارد ریالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه خبر داد.

تامین مالی ۴٠٠ میلیارد تومانی ٣ منطقه آزاد از بازار سرمایه نهایی شد

به گزارش ملت بازار، در شرایطی پیش از این مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه‌ اقتصادی از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به منظوراجرایی شدن تفاهم‌نامه با موضوع تامین مالی مناطق آزاد از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایهتقدیر به عمل آورده بود که مدیرعامل این شرکت از تامین مالی 4 هزار میلیارد ریالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه خبر داد.

علیرضا امیرپور افزود: تاکنون قرارداد انتشار صکوک مناطق آزاد ارس، ماکو و انزلی منعقد شده است که امیدواریم هر چه سریع تر این اوراق در بازار سرمایه منتشر شود.

وی اظهار داشت: سایر مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه‌ اقتصادی نیز تقاضای انتشار صکوک خود را به مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه ارائه کرده اند و هم اکنون کارشناسان این شرکت در حال بررسی مدارک این مناطق هستند.

امیرپور به جلسات هفته گذشته خود با مدیران ارشد مناطق آزاد ماکو و ارس اشاره کرد و افزود: در این جلسات تامین مالی پروژه‌های عظیم این مناطق از طریق ابزارهای تامین مالی اسلامی (صکوک) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه ادامه داد: در پایان این نشست ها، قرارداد تامین مالی مناطق آزاد ارس و ماکو به ترتیب به مبلغ 2000 و 1500 میلیارد ریال منعقد شد تا فرآیند انتشار این اوراق در بازار سرمایه فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان منطقه آزاد انزلی نیز اوایل اردیبهشت ماه جاری، قرارداد انتشار 500 میلیارد ریال صکوک را منعقد کرده بودند تا این منطقه پیشرو در تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک در بازار سرمایه باشد.

امیرپور اظهار داشت: شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه تامین مالی مناطق آزاد از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه فعالیت های گسترده ای را انجام داده است و طی مذاکرات با مدیران و معاونان مناطق آزاد، سعی بر تسهیل و تسریع در امر انتشار اوراق صکوک برای این مناطق دارد.

بنابراین گزارش، تفاهم نامه همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان بورس و اوراق بهادار اواخر اسفندماه سال 94 به امضای اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رسید تا راهکارهای عملیاتی لازم برای تامین بخشی از منابع مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه فراهم شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24