Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دیواندری گفت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

علی دیواندری در پاسخ به این پرسش که وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به ساختار این صندوق‌ها گفت: وضعیت به گونه‌ای است که با حق بیمه‌هایی که از شاغلین بانک‌ها اخذ می‌شود و حق بیمه‌هایی که در گذشته از شاغلین این بخش اخذ شده و افراد بازنشسته شده‌اند این صندوق‌ها فعالیت می‌کنند.

دیواندری تصریح کرد: البته در برخی از موارد، هزینه‌هایشان جبران نمی‌شود و بازدهی پایین سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده‌اند باعث کسری این صندوق‌ها می‌شود. جبران کسری در صندوق‌های اصلی کشور بر عهده دولت است اما در نظام بانکی، جبران کسری صندوق بازنشستگی بانک‌ها بر عهده خود بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه کسری‌ها به بانک‌ها اعلام می‌شود و بانک‌ها آن را می‌پردازند، گفت: این صندوق‌ها اساسنامه‌ای دارند که زیر نظر وزارت اقتصاد است. البته این صندوق‌ها می‌توانند تجمیع شوند اما این کار تاکنون انجام نشده است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: این صندوق‌ها نقدینگی خوبی دارند و سرمایه گذاری‌های مناسبی هم انجام داده‌اند، تعداد شاغلین هم در نظام بانکی کم نیست و این حق بیمه‌ها تکافوی نقدینگی صندوق‌ها را می‌دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24