Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تولیدکنندگان متقاضی وام می توانند ضمن ثبت نام در سامانه مربوطه مشخصات واحد تولیدی خود را اعلام و سپس در انتظار تأیید درخواست خود باشند.

تشدید رکود در سطح واحدهای تولیدی و تعطیلی پی در پی واحدها باعث شده تا دولت با تدبیری جدید در صدد رفع آن برآید.در این طرح جدید که " تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای اقتصادی مقاومتی نام گرفته است متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت وزارت صنعت ضمن ثبت نام، مشخصات واحد تولیدی خود را اعلام و سپس در انتظار تأیید درخواست خود باشند.

به گزارش تسنیم، هر چند برخی این تصمیم دولت را به شرط اجرایی شدن مثبت ارزیابی می‌کنند اما تعدادی دیگر معتقدند بازار امروز نیازمند یک سیاست جدی برای تحریک تقاضا است زیرا اگر تولیدکننده امروز محصولی را تولید کند و خریداری نباشد ملزم به انبار کردن آن کالاها است.

براساس اعلام وزارت صنعت متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شروط زیر را داشته باشند.

1- واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام تولیدی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد هستند که دارای مجوز معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشند.

2- اولویت با بنگاه‌هایی است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی طرح تا پایان سال 1395 و تکمیل یا افزایش ظرفیت واحد و ایجاد اشتغال جدید باشند.

شرایط تسهیلات :

1- نرخ سود تسهیلات، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار و برای سرمایه در گردش نرخ عقود مبادله ای و برای طرح های نیمه تمام نرخ عقود مشارکتی خواهد بود.

2- مدت زمان باز پرداخت تسهیلات، برای سرمایه در گردش یک سال (قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرح های نیمه تمام، بنا به تشخیص کارگروه، تا مدت پنج سال تعیین می گردد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24