Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه زبانه های آتش در مناطقی از جنوب منطقه آتش سوزی در شهرستان پاسارگاد کاملا مهار شده است اظهار داشت : در عین حال ستون های دود در مناطق غرب آتش سوزی همچنان مشاهده می شود و برای اعزام هواپیما از فرودگاه زرقان درخواست کمک شده است .

دکتر حمزه ولوی گفت : آتش سوزی بیشتر طولی است و بر روی نوار طولی از منطقه پاسارگاد به سمت غرب گسترش یافته و در برخی مناطق نیز قطعات پراکنده آتش مشاهده می شود .

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه با هماهنگی محیط زیست یکبار از فرودگاه زرقان هواپیمای آب پاش به منطقه اعزام شد گفت : مجددا برای اعزام هواپیما در این منطقه رایزنی هایی انجام شده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت : نیاز بیشتر به تجهیزات هوایی وجود دارد و در صورتی که سازمان ها بتوانند از امکانت هوایی بهره گیری کنند آتش امروز مهار می شود .

به گفته فرماندار شهرستان پاسارگاد 900 هکتار از پوشش گیاهی در منطقه بلاغی این شهرستان از صبح چهارشنبه 19 خرداد 95دچار آتش سوزی شد و به رغم تلاش نیروهای امدادی تا لحظه مخابره خبر مهار نشد.

طاهر ایزدی افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت 30: 9 صبح چهارشنبه به دلایل نامعلومی در منطقه یاد شده آغاز شد که از همان ابتدا گروههایی از اداره های محیط زیست، منابع طبیعی و مردم برای فرونشاندن آتش به منطقه بلاغی عزیمت کردند.

وی گفت : بخشی از این آتش سوزی مهار شده لیکن به دلیل سخت گذر بودن، وسعت منطقه و پوشش گیاهی انبوه در این مکان هنوز این آتش به صورت کامل مهار نشده است.

فرماندار پاسارگاد ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به کار مهار آتش در این منطقه از اداره های شهرستان های همجوار نیز درخواست کمک شده و همچنین از بالگرد برای انجام این کار استفاده شده اما به دلیل محدود بودن ظرفیت بالگرد، این وسیله چندان کارآیی برای خاموش کردن آتش در این منطقه ندارد.

وی، نوع پوشش گیاهی منطقه آتش سوزی را درختان بادام و بنه عنوان کرد و افزود: وزش باد موجب شده که دامنه آتش در این منطقه گسترش یابد.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24