Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بازار سرمایه در هفته گذشته در حالی افت شاخص و قیمت را ثبت کرد که پیش بینی می شود در روزهای آینده رشد آرامی را تجربه کند.

 کارشناس بازار سرمایه؛ هفته خوبی برای بازار پیش بینی می شود

بازار سرمایه در هفته گذشته در حالی افت شاخص را ثبت کرد که پیش بینی می شود در روزهای آینده رشد آرامی را تجربه کند.

حسام الدین جعفری – کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: به نظر من شاخص تا جایی که پیش بینی شده بود، اصلاح شده است و کم کم بازار می تواند آماده رشد آرامی باشد.

وی درباره دلایل افت بازار با اشاره به کاهش قیمت در نمادهای خودرویی گفت: این گروه به عنوان لیدر بازار مدتهاست رفتارشان زیر نظر سرمایه گذاران است و افت و خیز آنها کل بازار را متاثر می کند.

وی به آزاد شدن حق تقدم شرکت ها پس از افزایش سرمایه اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز باعث افزایش حجم عرضه و افت بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه مهمترین دلیل افت بازار را توقف افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دانست و گفت: با توجه به تصمیم سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از این روش افزایش سرمایه، بخش عمده ای از تامین مالی شرکت ها از این روش متوقف شده که بازار نسبت به این محدودیت واکنش منفی نشان داده است.

جعفری با اشاره به تلاش های مسولان سازمان بورس برای لغو این قانون گفت: مسولان سازمان بورس در جهت حمایت از سهامداران و شرکت های بازار سرمایه تلاش کردند و مکاتباتی با مسولان سازمان امور مالیاتی برای لغو این مصوبه داشتند اما هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت ها قصد داشتند با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ساختار مالی شرکت را اصلاح کنند، افزود: با منتفی شدن این موضوع این شرکت ها نیز با محدودیت هایی مواجه می شوند و برای اخذ تسهیلات از بانک ها نیز دچار مشکل خواهند شد و این موضوع باعث افت قیمت سهام این شرکت ها در بازار سهام شد.

وی با تاکید بر اینکه این روزها همچنان خودرویی ها مرکز توجه سهامداران هستند و روند معاملاتشان پیگیری می شود، افزود: نمادهای معدنی و پالایشی با توجه به پتانسیل رشد قیمت های جهانی می توانند مورد توجه سهامداران قرار بگیرند که در صورتی که این گروه ها بتوانند لیدری بازار را از آن خود کنند، چشم انداز معاملات در بازار سرمایه بهبود خواهد یافت.

جعفری مجموع این عوامل را در افت بازار تاثیر گذار دانست و پیش بینی کرد: بازار درهفته پیش رو روند صعودی آرامی را آغاز کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24