Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت‌های هیوندای هوی اینداستریز (HHI) و شرکت مهندسی دریایی و کشتی‌سازی دوو (DSME) با یک شرکت کشتیرانی ایرانی و یک شرکت نفت ایرانی برای ساخت کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها و تجهیزات فراساحلی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار به توافق اولیه رسیدند.

ردپای کره ای ها در آب های ایران

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، شرکتهایHHIوDSMEسرگرم مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفت فلات قاره ایران برای قرار‌دادهایی به منظور ساخت کشتی‌های کانتینری، کشتی‌های فله‌بر و نفت‌کش‌هایی هستند که ارزش آنها مجموعا به حدود ۲.۴ میلیارد دلار می‌رسد.

با این همه این مذاکرات هنوز به مرحله‌‌ عقد قرار‌داد رسمی نرسیده و تنها تفاهم نامه امضا شده است. این در حالی است که شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی در رقابت شدیدی با سایر کشتی‌سازی‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی برای برنده شدن در پروژه‌های کشتی سازی ایران هستند.

بر اساس این گزارش، هیوندای میپو داک یارد که زیرمجموعهHHIاست، یک تفاهم نامه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای ۱۰ نفتکش و حداقل شش کشتی فله بر امضا کرده است. هیوندای هوی اینداستریز هم سرگرم مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای ساخت حدود شش کانتینر به ظرفیت ۱۴۵۰۰TEUاست. در این قرارداد شرکتHHIدر رقابت با شرکت صنعت کشتی سازی دالیان چین است.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی حدود ۱۱۵ کشتی اقیانوس پیما دارد اما بیشتر این کشتی ها قدیمی بوده و از رده خارج هستند یا سفر با آنها مطمئن به نظر نمی رسد. این شرکت همزمان با مدرنیزه کردن کشتی هایش از شرکتهای کشتیرانی خارجی از جمله شرکتهای یونانی کشتی چارتر می کند.

شرکتDSMEسرگرم مذاکره با شرکت نفت فلات قاره برای سفارش حداقل پنج دکل حفاری خودبالابر است اما این قرارداد هم تنها به مرحله تفاهم نامه رسیده است. در واقع این روزها سفارش دکل بسیار کم است زیرا قیمتهای نفت بسیار پایین و حفاری فراساحلی بسیار گران است که رقابت را میان شرکتهای کشتی سازی از جمله شرکتهای چینی تشدید می کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24