Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ترامپ در پیامی در توییتر خود نوشت: این حوادث کِی پایان خواهد یافت؟ کِی به‌ اندازه کافی سرسخت، هوشیار و باهوش می‌ شویم...

هدیه بزرگ به ترامپ؛ استفاده ترامپ از حادثه اورلاندو و تکرار منع ورود مسلمانان

ترامپ در پیامی در توییتر خود نوشت: "این حوادث کِی پایان خواهد یافت؟ کِی به‌ اندازه کافی سرسخت، هوشیار و باهوش می‌ شویم؟"

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک‌ تایمز، دونالد ترامپ روز یکشنبه سعی کرد حمله مسلحانه به کلوپ هم‌ جنس‌ گرایان در اورلاندو را برجسته کند و از این فرصت برای تکرار پیشنهاد بحث‌برانگیز خود درباره منع موقت ورود مسلمانان به آمریکا استفاده کرد. او از هیلاری کلینتون انتقاد کرد و مدعی شد او مشتاق " افزایش قابل‌ توجه ورود افراد به آمریکا از خاورمیانه است."

در نمایشی ساختگی برای اهانت به کنوانسیون و نوعی سیاست عوام‌فریبانه که از یک کاندید ریاست جمهوری بعید است، ترامپ ادعا کرد او درباره این نوع حملات تروریستی مسلحانه هشدار داده بود که اکنون منجر به مرگ 50 تن شده که مرگبارترین حمله مسلحانه در تاریخ آمریکا محسوب می‌ شود.

ترامپ در بیانیه‌ ای گفت: "گفته بودم که چنین اتفاقی می‌ افتد- و از این بدتر هم خواهد شد." ترامپ استدلال کرد که ریاست جمهوری هیلاری کلینتون به معنای ورود "صدها هزار" نفر از خاورمیانه به آمریکا خواهد بود.

این نامزد پیشرو حزب دموکرات ادامه داد: "ما راهی برای جلوگیری از به‌افراط کشیده شدن نسل دوم نداریم."فرد مسلح و عامل حمله، عمر متین، یک آمریکایی است که به داعش اعلام وفاداری کرده بود و فرزند خانواده‌ای مهاجر از افغانستان است.

در بیانیه‌ ای دیگر در توییتر، ترامپ گفت که حادثه‌ی اورلاندو "تنها آغاز ماجرا است" و اشاره کرد خواستار "منع ورود مسلمانان" شده بود. او مخالفت خود با مسلمانان را در رأس مبارزات ستاد انتخاباتی‌اش قرار داده بود و حتی پس از پیروزی در انتخابات درون‌ حزبی و برای جذب دامنه گسترده‌تری از رأی‌ دهندگان هم حاضر نشد به‌ طور کامل از موضع خود دراین‌باره دست بردارد و همچنان با سفر مسلمانان به آمریکا مخالفت می‌ کرد.

ترامپ هم از جانب کلینتون و هم بسیاری از جمهوری‌ خواهان درباره مواضعش با اتهامات و انتقادات زیادی روبرو بوده است. اما بازهم روز یکشنبه اعلام کرد هشیاری آمریکا در این زمینه ضروری است و اینکه کشور "نتوانسته سیاست درستی اتخاذ کند." وی افزود اگر کلینتون تائید نکند که واقعه اورلاندو به دلیل این دو کلمه رخ داد، باید رقابت‌ های ریاست جمهوری را ترک کند: اسلام افراطی.

استفاده ترامپ از حادثه اورلاندو و تکرار منع ورود مسلمانان

هیلاری کلینتون از این عبارت استفاده نکرد و به اظهارات ترامپ مستقیماً پاسخ نداد. در عوض ستاد انتخاباتی او از این سخنان ترامپ برای تخریب رقیب جمهوری‌ خواه استفاده کرد. جنیفر پالیمری مدیر ارتباطات هیلاری کلینتون گفت: "این عمل تروریستی بزرگ‌ ترین کشتارجمعی در تاریخ آمریکا و یک تراژدی است که به پاسخی جدی نیاز دارد." وی افزود: "دونالد ترامپ از این واقعه‌ ی تلخ برای حملات سیاسی، شعارهای کلیشه‌ای ضعیف و تبریک به خود استفاده می‌ کند."

کلینتون نامزد منتخب حزب دموکرات صبح یکشنبه پس از انتشار اخبار اولیه حمله با احتیاط دراین‌باره سخن گفت: "منتظر اطلاعات بیشتر هستیم". اما عصر روز یکشنبه اوباما کشتار اورلاندو را یک "عمل تروریستی" خواند و کلینتون نیز بیانه‌ ای دیگر در انعکاس سخنان رئیس‌ جمهور منتشر کرد و گفت: " این حمله یک اقدام تروریستی بود."

کلینتون در اظهاراتش درباره خطر تروریسم گفت: "باید تلاش برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی را دو برابر کنیم." در ادامه اظهاراتش بر ضرورت محدودیت حمل اسلحه تأکید کرد.

کلینتون بر خواسته بسیاری از افراد در حزب چپ تأکید کرد و گفت: "زمان آن رسیده که سلاح‌ هایی که دیشب از آن استفاده شد را از دست تروریست‌ ها یا دیگر جنایتکاران خارج کنیم." ترامپ که در هیچ‌ یک از اظهارات خود اشاره‌ ای به امکان دسترسی به سلاح‌ های گرم نکرد و گفت اوباما که " اسلام افراطی" را تائید نمی‌ کند باید استعفا دهد.

کاخ سفید به نظرات ترامپ برای استعفای رئیس‌ جمهور واکنشی نشان نداد.

معمولاً یک رخداد تراژیک در بحبوحه‌ ی رقابت‌ های ریاست جمهوری نامزدها را وادار به خویشتن‌ داری می‌ کند. اما این سنت در عصر رسانه‌ های اجتماعی و چرخه اخبار داغ و تازه تا حد زیادی از بین رفته است. کشتارهای دسته‌ جمعی بحث‌ های زیادی را درباره دسترسی به اسلحه، اینکه آیا فرد مسلح مسلمان است یا نه و تروریسم اسلامی راه می‌ اندازد.

اگر کشتار اورلاندو را آزمونی در نظر بگیریم که مشخص کند نامزدها و حامیانشان پس از خشونت وحشتناک تا چه حد به حمله به حزب رقیب می‌ پردازند، ترامپ جای تردیدی باقی نگذاشت که حاضر است تمام مرزهای گفتمان‌ های دولتی را بشکند.

ترامپ عصر یکشنبه هیچ رویداد سیاسی‌ای نداشت و در کمال تعجب در هیچ برنامه تلویزیونی شرکت نکرد. اما از اکانت توییتر خود استفاده زیادی کرد و گفت: "از تبریک‌ هایی که برای پیش‌ بینی تروریسم افراطی اسلام دریافت کردم قدردانی می‌ کنم"

این پیام نشان می‌دهد ترامپ برای استاندارهای سیاسی قدیمی ارزشی قائل نیست؛ چه درباره نحوه اداره ستاد انتخاباتی و چه مواضعی که دارد. اما روز یکشنبه تعداد کمی از جمهوری‌ خواهان برای پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان از او انتقاد کردند.

ترامپ برای روز دوشنبه در نیوهمپشابر سخنرانی‌ای حول محور خطاهای اخلاقی کلینتون آماده کرده بود. اما روز یکشنبه اعلام کرد که از این موقعیت برای "تمرکز بیشتر بر این حمله تروریستی، مسائل مهاجرت و امنیت ملی" استفاده خواهد کرد.

با اینکه ترامپ در اظهاراتش لحنی دعوایی داشت، اما کلینتون طبق روند معمول خویشتن‌ دار بود. او در سخنرانی‌ اش تائید کرد که آمریکا در معرض یک حمله تروریستی دیگر قرار گرفته است و همدردی و همبستگی‌اش با جامعه همجنسگرایان را ابراز کرد و دوباره بر حمایتش از قانون منع حمل اسلحه تأکید کرد. همچنین در روز واقعه از تبلیغات انتخاباتی دست کشید. او از هیاهو و انفجارهای توییتری اجتناب کرد و تا قبل از سخنرانی رئیس‌ جمهور در اتاق توجیهی کاخ سفید، هیچ بیانیه عمومی منتشر نکرد.

مشخص نیست که کلینتون از سخنرانی‌ اش برای مقابله با ترامپ استفاده می‌ کند یا خیر. خانم پالمیری مشاور مبارزات انتخاباتی گفت کلینتون "مراحل امن نگه داشتن کشور را در روزهای آینده بررسی خواهد کرد" و مشاور دیگری از ستاد او گفت کلینتون قصد داشت موضوع سخنرانی‌ اش در روز دوشنبه را تغییر دهد و بر حمله تروریستی اورلاندو تمرکز کند.

آنچه روشن است این است که این تیراندازی جهت رقابت‌ های ریاست جمهوری را حداقل برای یک هفته تغییر می‌ دهد. قرار بود کلینتون در روز چهارشنبه در گرین بِی برای اولین بار سخنرانی مشترکی با حضور رئیس‌ جمهور باراک اوباما برگزار کند. اما سریعاً روز یکشنبه بعد از مشخص شدن شدت تیراندازی، این رویداد را به تعویق انداخت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24