با توجه به رفع تحریم ها حتما اتفاقات خوبی در این دوره از نمایشگاه خواهد افتاد. از آنجایی که سال ها ارتباط پولی – مالی کشور با جهان خارج قطع بوده هم اکنون بسیاری از کشورها، بنگاه های اقتصادی و حتی بانک ها با علاقه و کنجکاوی وارد کشور می شوند و همین امر می تواند زمینه ساز تعاملات بین بانکی و ایجاد تفاهم و تعامل در حوزه های بانکی با بانکها، موسسات و سرمایه گذاران خارجی شود که باید این فرصت توسط برگزار کنندگان نمایشگاه و حاضرین در نمایشگاه غنیمت شمرده شود.

موسسه اعتباری عسگریه حضور خود را در نمایشگاه قطعی کرده است به همین بهانه به سراغ امیررضا خلیلی، مدیر روابط عمومی آن رفتیم تا درباره جزییات حضور موسسه اعتباری عسگریه در نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه جویا شویم.
سنا- موسسه اعتباری عسگریه با چه رویکری امسال در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حاضر می شود؟
از انجا که مؤسسه اعتباری هستیم؛ محصولاتی را که می توانیم به مشتریانمان ارائه بدهیم را در نمایشگاه عرضه خواهیم کرد تا بدین ترتیب توانمندی های مؤسسه به مشتریان و همکاران خودمان بروز و ظهور پیدا کند.
سنا- پتانسیل های مؤسسه بیشتر در چه حوزه هایی است؟
بیشتر توانمندی های ما در حوزه IT و خدماتی است که می توانیم در این حوزه و بانکداری الکترونیک ارائه بدهیم و قطعا در نمایشگاه در این حوزه حضور پررنگی خواهیم داشت.
سنا- برگزاری چنین نمایشگاه هایی چقدر می تواند در آزاد سازی پتانسیل ها و ظرفیت هایی که شما به عنوان یک موسسه اعتباری دارید، راهگشا باشد؟
این نمایشگاه ها باید دو رویکرد داشته باشد. از یک سو محفلی برای جمع شدن افراد متخصص باشد از سوی دیگر باید فرصتی برای آشنایی با مخاطبان عمومی باشد.
گروه متخصصین می توانند از دانشجویان تا تئوریسین های حوزه اقتصادی و بانکداری و اشخاصی که در کسب و کار و اقتصاد کلان دستی دارند، باشند که با حضور در نمایشگاه با محصولات شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و پولی – مالی آشنا شوند.
گروه مخاطبان عمومی گروهی هستند که با این حوزه ها از نزدیک آشنا هستند. به عنوان نمونه بانک ها می توانند با محصولات دیگر فعالان بانکی آشنا شوند اما از آنجایی که بانک ها با هم کار می کنند و یک زنجیره به هم پیوسته هستند غالبا با نوع فعالیت هم آشنا هستند بنابراین بهتر است با تبلیغات و معرفی این نمایشگاه، برگزاری آن را به کسانی که به این حوزه ها علاقه مند هستند، اطلاع رسانی درست و دقیق کرد.
سنا- شما جذب کدام گروه از مخاطبان را برای نمایشگاه، بورس، بانک و بیمه بیشتر می پسندید؟
شخصاً معتقدم برگزاری کنندگان نمایشگاه باید به دنبال جذب بازدیدکنندگان بیشتر از بیرون نمایشگاه باشند تا نمایشگاه به محفلی برای دید و بازدیدهای همکاران خلاصه نشود چون، بازدید کنندگان بیرونی برای بانکها و موسسات جذاب تر از بازدیدکنندگان داخلی یعنی خود بانک ها و متخصصین بانکها است.
سنا- با توجه به پسا برجام فکر می کنید رویکرد بین المللی شدن نمایشگاه امسال بتواند نسبت به بخش داخلی غالب باشد و یک فضای مناسب تری را در حوزه بین المللی ایجاد کند؟
با توجه به رفع تحریم ها حتماً اتفاقات خوبی در این دوره از نمایشگاه خواهد افتاد. از آنجایی که سال ها ارتباط پولی – مالی کشور با جهان خارجقطع بوده هم اکنون بسیاری از کشورها، بنگاه های اقتصادی و حتی بانک ها با علاقه و کنجکاوی وارد کشور می شوند و همین امر می تواند زمینه ساز تعاملات بین بانکی و ایجاد تفاهم و تعامل در حوزه های بانکی با بانکها، موسسات و سرمایه گذاران خارجی شود که باید این فرصت توسط برگزار کنندگان نمایشگاه و حاضرین در نمایشگاه غنیمت شمرده شود.
سنا- موسسه اعتباری عسگریه چه برنامه ای برای بخش بین الملل دارید؟
چون نمایشگاه امسال اولین نمایشگاه پسا برجام است، حوزه بین الملل موسسه قطعاً برنامه های مشخصی خواهد داشت که بتواند تحقیق و بررسی های لازم برای انجام مذاکرات با طرف های خارجی را انجام دهد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.