Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مصرف‌ کنندگان در صورت هرگونه نارضایتی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها مراجعه و شکایت کنند.

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

مصرف‌ کنندگان در صورت هرگونه نارضایتی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها مراجعه و شکایت کنند.

به گزارش ایسنا، مصرف‌ کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکت های واردکننده خودرو است.

در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌ های عرضه‌ کننده خودرو آگاهی ندارند.

این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌ کنندگان در صورت هر گونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌ توانند به سازمان‌ های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌ کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌ های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

در این میان اگر مصرف‌ کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌ های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌ تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.

هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24