Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل توانیر با اشاره به پیشی گرفتن مصرف برق از ظرفیت عملی تولید گفت: اگر مردم در مصرف برق در ساعات پیک روزانه بین ۱۲:۳۰ تا ۱۶:۳۰ مدیریت مصرف و صرفه جویی را انجام ندهند، احتمال بروز خاموشی در هفته های پیش رو وجود دارد.

 مدیرعامل شرکت توانیر: مصرف برق از تولید پیشی گرفت/ مردم صرفه جویی نکنند خاموشی خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری اظهار داشت: با آغاز تابستان فصل پیک مصرف برق هم شروع می شود و قسمت عمده بار، بار سرمایشی است.

وی افزود: در روز شنبه هفته جاری پیک مصرف 51 هزار مگاواتی برق در کشور ثبت شد که از این رقم، 18 هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی بوده است؛ یعنی قریب به 30 درصد مصرف برق در پیک تابستان به مصرف کولرهای گازی و آبی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "برنامه ریزی ها برای آماده سازی شبکه برق کشور و ظرفیت های تولید از 9 ماه قبل آغاز شده بود"، گفت: نزدیک به 100 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی در کشور انجام گرفت تا در آغاز تابستان، نیروگاههای کشور با تمامی ظرفیت در مدار بهره برداری باشند و اکنون نیز تمامی ظرفیت تولید برق کشور در مدار است.

وی ادامه داد: ذخایر آبی خوبی در پشت سدها مدیریت شده تا در زمان پیک بتوانیم از ظرفیت تولید برق در نیروگاههای برقآبی استفاده کنیم که در همین راستا شنبه هفته جاری که پیک 51 هزار مگاواتی مصرف داشتیم، 9200 مگاوات ظرفیت عملی تولید برق در بخش برقآبی بود.

کردی فصل بهار امسال را نسبت به سالهای گذشته خنک تر عنوان کرد و گفت: در فصل بهار مصرف جهشی برق را شاهد نبودیم اما از ابتدای هفته جاری با ثبت پیک 51 هزار و 25 مگاواتی، پیک های بالای 50 هزار مگاوات برق کشور در تابستان 95 آغاز شده است.

وی افزود: پیک مصرف برق در هفته جاری نسبت به هفته گذشته جهشی 6 درصدی داشته و پیش بینی می کنیم در هفته پیش رو، این رقم باز هم افزایش داشته باشد.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه "عمدتا پیک مصرف برق کشور در مردادماه اتفاق می افتد"، گفت: پیش بینی ما این است که پیک مصرف برق در کشور به مرز 53 هزار مگاوات برسد، در حالی که ظرفیت عملی تولید برق کشور با احتساب ظرفیت نیروگاههای حرارتی، تجدیدپذیر، برقآبی و اتمی 5081 مگاوات است.

وی ادامه داد: با مدیریت بار صنایع توانستیم، در شنبه هفته جاری که پیک 51 هزار مگاواتی مصرف داشتیم، 434 مگاوات از بار کم کنیم؛ کشاورزانی نیز در خصوص عدم استفاده از برق در ساعات پیک و استفاده از تسهیلات مصرف رایگان برق در 20 ساعت دیگر ثبت نام کرده اند که در بخش کشاورزی نیز مدیریت مصرف برق در ساعات پیک آغاز شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میزان واردات برق نیز از کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان به 530 مگاوات رسیده است.

کردی با اشاره به پیشی گرفتن مصرف برق از ظرفیت عملی تولید تصریح کرد: اگر مردم در مصرف برق در ساعات پیک روزانه بین 12:30 تا 16:30 مدیریت مصرف و صرفه جویی را انجام ندهند، احتمال بروز خاموشی در هفته های پیش رو وجود دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24