Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مالیات ساخت و فروش مسکن طبق قانون مصوبه تیر ماه سال ٩۴ –قانون مالیات­ های مستقیم- چندین برابر نسبت به قبل افزایش پیدا کرد. تا پیش از تصویب این قانون، مالیات ساخت و فروش، معادل ١٠ درصد قیمت منطقه­ ای محاسبه و دریافت می­ شد اما حالا به اندازه یک چهارم سود سازنده ­ها، مالیات اخذ می­ شد که مبلغ مالیات را نسبت به قبل نزدیک ١٠٠ برابر کرده است.انبوه سازان با اعتراض شدید نسبت به قانون جدید، جهش ناگهانی مبلغ مالیات ساخت را مغایر رونق و تحریک ساخت و ساز عنوان می­ کنند...

احتمال اصلاح مالیات بر ساخت مسکن

گفته می ­شود برخی نمایندگان مجلس در پی واکنش انبوه سازان به اجرای قانون جدید مالیات بر ساخت و فروش مسکن، از مرکز پژوهش ­های مجلس خواسته ­اند اشکالات این مالیات و همین طور نحوه اصلاح آن را بررسی و گزارش کند.

مالیات ساخت و فروش مسکن طبق قانون مصوبه تیر ماه سال 94 –قانون مالیات­ های مستقیم- چندین برابر نسبت به قبل افزایش پیدا کرد. تا پیش از تصویب این قانون، مالیات ساخت و فروش، معادل 10 درصد قیمت منطقه­ ای محاسبه و دریافت می­ شد اما حالا به اندازه یک چهارم سود سازنده ­ها، مالیات اخذ می­ شد که مبلغ مالیات را نسبت به قبل نزدیک 100 برابر کرده است.انبوه سازان با اعتراض شدید نسبت به قانون جدید، جهش ناگهانی مبلغ مالیات ساخت را مغایر رونق و تحریک ساخت و ساز عنوان می­ کنند.

نرخ مالیات ساخت و فروش مسکن به گونه­ ای است که معادل یک دوازدهم قیمت آپارتمان نوساز برآورد می­ شود.به موازات مجلس، وزارت راه و شهرسازی نیز اصلاح این قانون یا حداقل آیین نامه اجرایی آن را در دولت پیگیری می­ کند.

یکی از پیشنهادها آن است که ساختمان­ هایی مشمول این قانون شوند که پروانه ساخت آن ها از 95.1.1 به بعد صادر شده است. این در حالی است که قانون تاکید کرده است واحدهایی که اولین فروش آن ها از ابتدای امسال انجام می­ شود مشمول مالیات جدید ساخت و فروش مسکن خواهند شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24