Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مهمترین اتفاق معاملات امروز بورس انرژی نخستین معامله صورت گرفته در سوخت هواپیمای(ATK) به ارزش قریب به ٧ میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران بود. شایان ذکر است که محصول فوق به تازگی در بورس انرژی ایران پذیرش شده و عرضه موفقیت‌‌آمیز امروز، سومین عرضه آن بوده است.

 نخستین معامله سوخت هوایی(ATK) در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران

در جریان معاملات روز جاری (سه‌شنبه 22 تیر 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن‌آوران، حلال 410 پالایش نفت آبادان، پروپان پالایش نفت تهران، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس، نفتای سنگین تصفیه نشده و نفتای سبک پالایش نفت شیراز، برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و کالاهای حلال 402 پالایش نفت تبریز، سوخت هوایی(ATK) و نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبدا اراک به مقاصد پاکستان، افغانستان، عراق و ارمنستان در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی مورد عرضه قرار گرفتند. کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 5,983 تن و به ارزش بیش از 56 میلیارد و676 میلیون ریال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مهمترین اتفاق معاملات امروز بورس انرژی نخستین معامله صورت گرفته در سوخت هواپیمای(ATK) به ارزش قریب به 7 میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران بود. شایان ذکر است که محصول فوق به تازگی در بورس انرژی ایران پذیرش شده و عرضه موفقیت‌‌آمیز امروز، سومین عرضه آن بوده است.

سوخت هواپیما یک محصول نفتی ویژه است که به عنوان سوخت مورد نیاز هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصول فوق از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به مشتقات نفتی دیگر که برای سوخت‌رسانی به وسایل نقلیه معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره‌مند می‌باشد.

طی این جلسه معاملاتی بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 4,841 قرارداد معادل 41،504 مگاوات ساعت به ارزش قریب به 11 میلیارد و 981 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 21 مرداد ماه 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 26 تیرماه 95 متوقف گردیدند.

امروز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در کلیه نمادهای فعال، 13 قرارداد با ارزش بیش از 124 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات روز جاری بورس انرژی ایران بیش از 68 میلیارد و 782 میلیون ریال گردید.

شایان ذکر است در جلسه معاملاتی آتی (چهار‌شنبه 23 تیر ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام و قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند در رینگ داخلی و کالاهای گاز مایع پالایش نفت شازند به مقاصد افغانستان و پاکستان و کالای نفت‌کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبدا اصفهان به مقاصد افغانستان و پاکستان و گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقصد افغانستان در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24