Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ٩٠ درصد بودجه کشور امروز بودجه جاری و خرج ادارات می‌شود و تنها و ١٠ درصد دیگر برای آبادانی کشور باقی می‌ماند.

به گزارش اقتصاد نیوز؛علی لاریجانی که در مراسم یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری شهر قم سخن می‌گفت، درباره مسائل اقتصادی کشور بیان کرد: مساله اقتصاد، مساله اول کشور در شرایط فعلی است و حل این مشکلات تنها در پناه مجاهدت اقتصادی شکل می‌گیرد و این روحیه مجاهدت باید در تمام ابعاد در کشور رعایت شود؛ زیرا رهبر معظم انقلاب نیز ما را به این امر توصیه اکید فرموده‌اند.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم و اشکالات مدیریتی بوده و دولت‌ها دقت لازم را برای وارد کردن مردم به صحنه اقتصاد نداشتند ولی قطعا تا زمانی که اقتصاد مردمی نشود رشد نخواهند کرد . این تصور غلطی بود که عده‌ای می‌گفتند تنها دولت اقتصاد را راهبری کند، در حالی که اگر اقتصاد در دست مردم بود و دولت حمایت می‌کرد کشور به رشد و بالندگی می‌رسید؛ امروز در شرایطی هستیم که 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی و چهار میلیون دانشجو داریم این سرمایه بزرگی برای کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این شرایط، تکیه به نیروهای بومی و متخصص یک اصل است؛ در مساله هسته‌ای و موشکی تمامی این پیشرفت‌ها با جوانان کشورمان انجام شد و دیگران به ما کمک نکردند؛ به نظر می‌رسد که اقتصاد ما باید در دست همین نیروهای مردمی قرار گیرد، امروز بخش زیادی از اقتصاد دولتی است و اقتصاد دولتی در آن فساد ایجاد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه اصل 44 قانون اساسی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده، اجرایی نشد، اقتصاد ما نیز جهش پیدا نکرد و امکان برای سرمایه گذاری به جوانان داده نمی‌شود؛ در کنار آن تسهیلات بانکی آن‌گونه که باید به صنعت و کشاورزی کمتر داده می‌شود و در حالی که باید تولید ملی تقویت شود و تسهیلات به جای رفتن به سمت خدمات،به سمت صنعت و کشاورزی برود . یکی از این مشکلات آن است که بسیاری از تسهیلات به شرکت‌های بزرگ دولتی و یا شرکت های وابسته به بانک‌ها داده می شود با این وضعیت اقتصاد کشور شکوفا نمی‌شود.

لاریجانی گفت: باید دولت کوچک سازی شده و اقتصاد روند مردمی شدن را طی کند به همین خاطر است که 90 درصد بودجه کشور امروز بودجه جاری و خرج ادارات می‌شود و تنها و 10 درصد دیگر برای آبادانی کشور باقی می‌ماند.

لاریجانی بر نظارت دولت و واگذاری امور به مردم تاکید کرد و افزود: بزرگ کردن دولت اشتباه بزرگی بود که رخ داد؛ زیرا هر چه دولت بزرگ باشد مشکلات بیشتر خواهد شد و باید در بین جوانان امید داشته باشد. خوشبختانه به رغم تمام مشکلات، اکنون فضا برای حرکت اقتصادی عمیق در کشور فراهم شده است و باید هم دولت کارها را به مردم واگذار کند و هم امید در مردم ایحاد شود؛ باید ریل‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام شود؛ امروز قیمت نفت تکان خورده و فروش نفت ما هم نسبت به قبل بیشتر شده که باید برای حرکت بهتر از این ظرفیت استفاده کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24