Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک عضو هییت رییسه کمیسیون امنیت ملی معتقد است اطلاع رسانی به مردم درباره کشف و خنثی‌سازی اقدامات تروریستی به آنها هوشیاری می‌دهد و برای ایجاد نگرانی در جامعه نیست.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به خنثی سازی چند اقدام تروریستی در چند ماه اخیر توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان ((عج)، گفت: منطقه ما علاوه بر نا امنی که گروه های مختلف تروریستی در آن ایجاد می‌کنند، تحت فشار دشمنان و بدخواهان غربی نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: کشور ما در دهه 60 بیشترین قربانی تروریسم را داد و بسیاری از مردم، مسئولین و ائمه جمعه توسط گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیدند. در عین حال زمان جنگ تحمیلی نیز مواردی هواپیماربایی داشتیم که با تقویت سیستم‌های اطلاعاتی در کشور، سال هاست شاهد چنین مواردی نیستیم.

نماینده فسا در مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی معتقدند اعلام خنثی شدن اقدامات تروریستی در کشور ایجاد نگرانی می کند و نباید مطرح شود و برخی می گویند که اگر اعلام نشود مردم از خطرات در کمین خود اطلاع پیدا نمی‌کنند. بنابراین تشخیص اعلام این موارد بسیار ظریف و حساس است.

جمالی همچنین تاکید کرد: موارد اعلام شده توسط دستگاه های اطلاعاتی نیز تمام کشف و خنثی های انجام شده نیست و فقط شمه‌ای از آنها گفته می‌شود تا مردم از خطرات باخبر باشند. بنابراین اطلاعاتی که در این زمینه به مردم داده می‌شود فقط برای هوشیاری آنها است نه ایجاد رعب و نگرانی و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروزه می‌بینیم که کشورهایی همچون عربستان، مصر و بحرین در پاریس رسما از تروریسم حمایت کردند و آرزو دارند حتی شده یک انفجار کور در کشور ما رخ دهد تا بگویند ایران هم در نا امنی است.

وی در خصوص راهکارهای مقابله با پدیده تروریسم نیز گفت: ابتدا جامعه بین الملل و مدعیان مبارزه با تروریسم باید به طور شفاف مخالفت خود را با هرگونه نیروی تروریستی اعلام کند، نه فقط زمانی که خود به دام انها گرفتارشدند بلکه باید یک محکومیت یکپارچه علیه تروریسم به هر شکل و در هر کشوری اعلام شود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه قطع منابع مالی گروه های تروریستی نیز باید در دستور کار کشورها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از طریق پولشویی در بانک ها و درآمدهای نفتی خود این گروه ها را تغذیه میکنند.

جمالی با اشاره به فضای تبلیغاتی موجود برای گروه های تروریستی تصریح کرد: باید فکری هم برای منابع تبلیغاتی تروریست ها کرد. بسیاری از آنها اکنون در شبکه های بین المللی و ماهواره ای و فضای مجازی تریبون دارند.

وی همچنین به فعالیت تروریسم فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: در داخل کشور نیز دستگاه ها و بخش های مختلف باید با کمک مردم در مقابل تروریسم ایستادگی کنند و بدانیم تروریسم به عرصه های مختلف دیگر کشورمان همچون بخش اقتصادی و فرهنگی نیز حمله می‌کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تمام کشورها باید این درک را داشته باشند که نتیجه حمایت از تروریسم این است که نهایتا روزی یقه خودشان را هم می‌گیرد چون تروریسم فقط و فقط به فکر ایجاد نا امنی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24