Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

طرح آزمایشی توزیع شیر محلی در منازل در شهرستان طرقبه شاندیز برای نخستین بار در کشور روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

 آغاز توزیع شیر محلی در منازل

ایرنا/معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: تسهیل در چرخه توزیع لبنیات با هدف فرهنگ سازی و افزایش مصرف لبنیات از برنامه های دولت تدبیر و امید می باشد زیرا فرهنگ سازی مصرف شیر و افزایش سرانه مصرف آن از مسائل مهمی می باشد که به شدت مورد نیاز است.
حسن رکنی افزود: شیر از جمله نوشیدنیهای بسیار سالم و با مواد مغذی ارزشمند است که می تواند سلامتی را برای خانواده ها به امغان آورد.
وی بر تنوع محصولات لبنی تولیدی از شیر و ارزش غذایی متعدد و متنوع این محصولات تاکید و بیان کرد: اجرای این طرح می تواند شیر و سایر لبنیات را در سبد خانوار به جایگاه واقعی آن برساند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اجرای طرح توزیع شیر در منازل که برای نخستین بار با مشارکت و فعالیت منظم یک شرکت تعاونی انجام می شود در صورت موفقیت می تواند به سایر مناطق و استانهای کشور تسری یابد.
وی گفت: استحصال روزانه شیر و توزیع آن پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن به صورت روزانه در بین مردم از ویژگیهای این طرح است.
رکنی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز جزو مناطق گردشگری محسوب می شود لذا اجرای این طرح در آن به خودی خود می تواند در فرهنگ سازی کشوری برای مصرف شیر نقش داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توسط تعاونی کشاورزی طرقبه شاندیز شیر روزانه تولیدی از یکی از واحدهای گاوداری خریداری و پس از پاستوریزه و هموژنیزه شدن در کارخانه ای در همین شهرستان به صورت روزانه در بین مردم توزیع می شود.
سیدجعفر حاجی مجتهد افزود: شیر در این چارچوب با چربی 3.2درصد در بسته های 900 گرمی به منظور توزیع به روز در منازل، در قالب بسته های 230 گرمی لیوانی برای توزیع در اداره ها و بسته های پنج کیلوگرمی برای توزیع در بین اصناف و تولیدکنندگان ماست، دوغ و بستنی عرضه می شود.
وی گفت: بر این اساس در طول شش روز هفته 3500 کیلوگرم شیر در شهرستان طرقبه شاندیز توزیع می شود.
او افزود: در صورت استقبال و برنامه ریزی موثر اجرای این طرح در مشهد نیز از ماههای آتی شروع می شود.
هزار و 287 مرکز پرورش گاو شیری با ظرفیت 63 هزار و 400 راس گاو در خراسان رضوی فعالیت دارند.

شهرستان طرقبه شاندیز در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت 1100 کیلومتر مربع 51 هزار نفر جمعیت دارد. 31 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخشهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند. طرقبه و شاندیز تا تابستان 1387 از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بودند. این شهرستان شامل دو بخش طرقبه و شاندیز و 53 روستا، بعد از مشهد مهمترین شهرستان گردشگری در خراسان رضوی محسوب می شود.
طرقبه شاندیز دارای مراکز متعدد تفریحی پذیرایی، اقامتی، رفاهی است. بر اساس برخی آمارها تنها 'شاندیز' سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون نفر گردشگر جاذبه های طبیعی این خطه است که حدود 30 درصد آنها از خارج خراسان رضوی به این منطقه سفر می کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24