Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روزنامه لوپاریزین فرانسه نوشت، یک سازمان غیردولتی آمریکایی با تهدید و کارشکنی در تلاش است تا مانع از سرمایه گذاری شرکت های مهم فرانسوی در بازار ایران شود.

 تلاش مقامات سابق آمریکا برای مانع تراشی در روابط تجاری ایران با فرانسه

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس 24، روزنامه فرانسوی لوپاریزین روز جمعه یک سازمان غیردولتی آمریکایی را به تلاش برای «کارشکنی» در مسیر ابتکارات تجاری فرانسه در ایران متهم کرد.

این روزنامه فرانسوی نوشت، هرچند تحریم ها علیه ایران بعد از توافق هسته ای سال گذشته کاهش یافته، اما یک سازمان غیردولتی در تلاش است تا مانع از همکاری تجاری شرکت های بزرگ فرانسوی نظیر ایرباس و پژو سیتروئن با ایران شود.

لابی صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته ای در سال 2008 تاسیس شده و رهبران آن را چهره هایی مانند مایک والاس، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل در دوره جورج بوش و جو لیبرمن، سناتور سابق آمریکایی تشکیل می دهند. جیمز وولسی، رئیس سازمان سیا در دوران بیل کلینتون هم یکی از موسسان این سازمان است.

لوپاریزین نوشته، گروه اتحاد علیه ایران هسته ای، که حتی در درون آمریکا سازمانی بحث برانگیز است، «سلاح مخفی» آمریکا و مرتبط با سازمان سیا است که هدف آن ممانعت از همکاری تجاری شرکت های اروپایی «و به ویژه شرکت های فرانسوی» با ایران است. لوپاریزین می نویسد، اتحاد علیه ایران هسته ای می خواهد «گوشه ای از کیک» بازار ایران را برای شرکت های آمریکایی حفظ کند.

این گزارش حاکی است، در جریان سفر بهار گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به پاریس، تعدادی از شرکت های فرانسوی نامه های «تهدیدآمیزی» از این گروه مبنی بر اقدامات حقوقی احتمالی دریافت کرده اند.

اما کارشناسان می گویند چنین تهدیداتی به هیچ عنوان در محدوده اختیارات این گروه نیست.

انیشه بصیری تبریزی، از موسسه رویال یونایتد سرویسز، که یک اندیشکده انگلیسی است در این باره گفت: «گروه اتحاد علیه ایران هسته ای نمی تواند هیچ اقدام حقوقی ای صورت دهد... این گروه تنها می تواند به شرکت ها هشدار دهد که سرمایه گذاری در ایران به هزینه های حقوقی، مالی و اعتباری اش نمی ارزد و تلاش کند تا آنها را از بازگشت یا ورود به بازار ایران باز دارد.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24