Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که سال ها به عنوان یک شرکت دولتی مسئولیت توزیع مویرگی آرد مردم کشور را بر عهده داشت، بعد از آزاد شدن قیمت آرد و حذف یارانه های دولتی، از توزیع سراسری و تکلیفی آرد نانوایان ایران بازماند اما در همان زمان با مدیریت خوبی که در این شرکت شکل گرفته بود توانست در رقابت با بخش خصوصی و اتحادیه های آرد و نان کشور، همچنان سهم قابل توجهی از توزیع آرد را در دست داشته باشد...

یک شکست دیگر در خصوصی سازی/«حفارس» در اسلامشهر به دست انداز جدی خورد!

هفته نامه سپیده پایتخت نوشت:شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که مردم اسلامشهر در سه دهه اخیر با نام « گندم و آرد» آن را می شناسند حالا دیگر حال و روز خوبی ندارد. شرکتی که در سال های نه چندان دور جزو 10 شرکت برتر حمل و نقل بین المللی کشور به شمار می رفت حالا بعد از خصوصی سازی و واگذاری به مجموعه ای که به نسبت پیشینه این شرکت چندان هم تجربه و سررشته ای در حوزه حمل و نقل ندارد، در میدان نماز زمین گیر شده و با میلیاردها تومان بدهی با شرایط دشواری روبرو شده است.

شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که سال ها به عنوان یک شرکت دولتی مسئولیت توزیع مویرگی آرد مردم کشور را بر عهده داشت، بعد از آزاد شدن قیمت آرد و حذف یارانه های دولتی، از توزیع سراسری و تکلیفی آرد نانوایان ایران بازماند اما در همان زمان با مدیریت خوبی که در این شرکت شکل گرفته بود توانست در رقابت با بخش خصوصی و اتحادیه های آرد و نان کشور، همچنان سهم قابل توجهی از توزیع آرد را در دست داشته باشد.

شرکت خلیج فارس پس از تنگ شدن حلقه توزیع آرد کشوری به بازارهای جدید حمل و نقل در حوزه بین المللی و داخلی روی آورده بود تا جایی که از چند سال پیش به عنوان یکی از مهمترین شرکت های حمل پسماندهای شهری نیز شناخته می شد. شهرداری های مشهد مقدس و اسلامشهر از مشتریان بزرگ این شرکت در حوزه جابه جایی پسماندهای شهری به شمار می روند.

حالا اما شرکت خلیج فارس با 400 دستگاه تریلی که ناوگان تملیکی آن به شمار می رود و با داشتن بیش از دوهزار پرسنل متخصص و با تجربه، ده ها شعبه در سرتاسر کشور و صدها نمایندگی فرعی در شهرهای کوچک و بزرگ، به دلیل موفق نبودن در توسعه بازار و ناتوانی از پرداخت بدهی های میلیاردی به رانندگان و کارکنان خود زمین گیر شده و هم اکنون کارکنان این شرکت معترض هستند.

به نظر می رسد واگذاری این شرکت به بخش خصوصی که ظاهرا تخصص و توانایی لازم در حوزه حمل و نقل را ندارد باعث بروز مشکلات جدید برای این غول حمل و نقل کشور شده و حالا آن را در میدان نماز اسلامشهر زمین گیر کرده است.

با توجه به این که واگذاری شرکت خلیج فارس بر اساس قانون اصل 44 و آن هم در زمان دولت یازدهم صورت گرفته، انتظار می رود که دولتمردان تدبیر و امید هرچه سریعتر قدمی برای رفع مشکلات پیش روی این شرکت بردارند.

در صورت ادامه این روند و با بروز مشکلات تازه تر و گسترش اعتراضات کارگران و رانندگان، بعید نیست مشکلات جدی نیز در حمل و نقل و دفع پسماند شهر اسلامشهر رخ بدهد که قطعا در این شرایط باید مدیران شهری به فکر یک آلترناتیو و جایگزین جدی برای سپردن مسئولیت بسیار مهم و خطیر حمل پسماندهای این شهر باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24